הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השפעת עדיין כאן: גל חדש של המחלה בדרך
האביב מעבר לפינה אבל המחלה עדיין גובה קרבנות, עם תשעה ילדים מתים מסביכוי המחלה בשבוע שעבר. המרכז לבקרה ומניעת מחלות ממליץ להתחסן למרות התקופה המאוחרת: "זה עדיין מונע הרבה מקרי זיהום"

המרכז לבקרה ומניעת מחלות (CDC) הודיע היום (שישי) כי בחצי השנה האחרונה – מ-1 באוקטובר ועד 2 במרץ – זוהו 26.3 מיליון מקרי שפעת, מתוכם 12.4 מיליון כללו ביקור בבית חולים ו-34 אלף מקרי אשפוז בגין המחלה. עם זאת, התקרבות האביב עדיין לא מבשרת את סוף עונת המחלה. לדברי ד"ר וויליאם שפנר, המנהל הרפואי של האגודה הלאומית למחלות מדבקות, "עדיין יש לנו שפעת. ואנחנו עדיין רואים זרם קבוע של מטופלים שמגיעים לבית חולים עם שפעת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות התקופה בשנה עדיין מומלץ להתחסן (אילוסטרציה: Shutterstock)

מנתוני ה-CDC עולה, כי רק בשבוע שעבר מתו תשעה ילדים מסיבות הקשורות בשפעת ובסך הכל נספרו עד כה 64 מקרי מוות שקשורים בוודאות מהמחלה. עם זאת, מאחר שמקרי מוות רבים לא מזוהים כתוצאה של שפעת, המרכז מעריך כי מספר הקרבנות בפועל גבוה יותר.

עוד מוקדם להעריך אם שיא המחלה כבר מאחורינו אלם כן ברור שצפויים עדיין שבועות של פעילות הנגיף, כש-48 מדינות בארצות הברית, כמו גם פורטו ריקו, דיווחו על מקרים רבים. הבשורה המעודדת היא ששיעור האשפוזים השנה נמוך משמעותית מבשנה שעברה בכל שכבות הגיל, כשמפילוחן עולה שבקרב אוכלוסיית המבוגרים מעל גיל 65 שיעור מקרי האשפוז מתוך כלל מקרי המחלה היה הגבוה מכולם.

ה-CDC עדיין ממליץ כי כל אדם מעל גיל ששה חודשם יתחסן נגד מחלה, על אף יעילותו החלקית שעדיפה על כלום. מומלץ כי מבוגרים מעל גיל 65 ופעוטות מתחת לגיל שנתיים יתחסנו גם נגד דלקת ריאות, מהסיבוכים הנפוצים – והמסוכנים – של שפעת.

 

שיעור המבוגרים שאושפזו היה הגבוה ביותר מכל שכבות הגיל (צילום: Shutterstock)

לדברי ד"ר שפנר, אף שמדובר בשלב מאוחר יחסית של העונה, מומלץ להתחסן: "אמנם זה לא מושלם אבל זה עדיין מונע הרבה מקרי זיהום, ואם חלית בשפעת למרות החיסון היא בדרך כלל תהיה חלשה יותר. הסיכון לסיבוכי דלקת ריאות, אשפוז ומוות יהיה נמוך משמעותית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE