הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סוחרת סמים במדים של שוטרת"
כך כינה התובע הפדרלי במנהטן, ג'פרי ברמן, את יסניה חימנז, שוטרת ה-NYPD שנתפסה עם קילוגרמים של הרואין, קוקאין ופנטניל ומאות אלפים במזומן. כשנעצרה, ניסתה לטעון שזה "במסגרת התפקיד"

שוטרת שהבריחה סמים וסייעה לנהל רשת לסחר בהרואין, וניסתה להיחלץ ממעצר כשנתפסה על חם בטענה שהיא "בתפקיד" הורשעה בידי חבר מושבעים פדרלי ביום חמישי האחרון. יסניה חימנז בת ה-32 וחברה לחיים לואיס סוטו השתמשו בדירתה ברובע הברונקס כמחסן, בו החזיקו קילוגרמים שלמים של הרואין, פנטניל וקוקאין אותו הבריחו לארה"ב ממקסיקו, יחד עם מאות אלפי דולרים בכספי סמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נתנו לך אקדח ומדים שתשמרי עלינו, לא שתבצעי בחסותם פשעים. יסניה חימנז (צילום: פייסבוק)

 

את הסמים נהגה חימנז למכור בניו יורק ובבוסטון, אבל העסק שלה קרס בינואר אשתקד, כשסוחר סמים אלמוני נעצר בקווינס, כשברשותו 70 אלף דולר במזומן. חיפוש בטלפון שלו הניב טלפון של סוחר סמים מקסיקני. צו ציתות לתקשורתו של המקסיקני העלה מסרים למר לואיס סוטו מהברונקס.

מעקב אחר סוטו העלה עד מהרה שהוא מתגורר עם חימנז, המשרתת ב-NYPD. במרץ 2018, עם שובם מנסיעת "עסקים" למסצ'וסטס, מצאו חימנז וסוטו כוח משימה משותף של משטרת ניו יורק והרשות לאכיפת חוקי סמים (DEA) על סף ביתם.

קת הגלוק 9 מ"מ שלה, שהונפק עבורה בידי ה-NYPD, הציץ מתוך תיק היד שלה, שהיה דחוס ב-25 אלף דולר במזומן. ברשותו של סוטו היה סכום דומה. כשנשאלה לפשר ה"סטיפה", אמרה שהיא "און דה ג'וב", דהיינו בתפקיד. אולם כוח המשימה, שהרי לא היה בפתח ביתה במקרה, לא קנה את זה ועצר אותה ואת בן הזוג סוטו.

 

לראש הקנוניה לא הציעו עסקת טיעון (צילום: פייסבוק)

 

סוטו וארבעה חברים בכנופיית הסמים של חימנז הודו באשמה וקיבלו עסקאות טיעון. לבוסית בחרו התובעים לא להציע את האפשרות הזו, והיא הורשעה בתום משפט בן שבוע בבית המשפט הפדרלי במנהטן. הסיבה שהמשפט נערך בערכאה פדרלית היא שפשעיהם של חימנז ושותפיה חצו גבולות מדינה. פשעים המתרחשים על כל היבטיהם במדינה אחת נדונים בבתי המשפט של המדינה.

חימנז, שתפקידה היה פטרול רגלי של השיכונים הציבוריים בדרום הברונקס, הצטרפה ל-NYPD ב-2015. בדברי הסיכום שלו הדגיש התובע הפדרלי, ג'פרי ברמן, כי חימנז השתמשה באקדח שניתן לה לאכיפת החוק כדי להפר אותו. "חימנז היתה סוחרת סמים במדי שוטרת, פשוטו כמשמעו", סיכם. חימנז צפויה לעונש מינימום של 10 שנות מאסר, והשופט בתיק יכול להטיל עליה עד מאסר עולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE