הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: "רובוט" רפואי הודיע לחולה בבית חולים כי הוא עומד למות
בית חולים בפרמונט נעזר במכונה משוכללת שעורכת בדיקות מקיפות. אך למכונה אין רגשות, והיא לא חושבת פעמיים לפני שהיא מודיעה לחולה שאין עוד טיפול עבורו

בית חולים בקליפורניה הודיע למאושפז בן 78 כי הוא עומד למות. זו אמנם הודעה שנעשית לצערינו לא מעט בבתי חולים, אבל בית החולים הזה הצליח לעשות את ההודעה הזאת קשה בהרבה: על ידי רובוט, במקום על ידי איש צוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם מדובר בבית החולים הכי חסר רגישות? (אילוסטרציה: Shutterstock)

ארנסט קווינטנה התאשפז בבית החולים קייזר פרמננטה בפרמונד, קליפורניה, לפני שבוע. כך סיפרה נכדתו אנליסיה ווילהרם ל-USA TODAY אתמול (שבת). משפחתו ידעה כי הוא סובל ממחלת ריאות סופנית. לאחר אבחון ראשוני, הבדיקות הבאות נעשו בחדר המיון על ידי מכונה מתקדמת שמלווה באחות.

אותו "רובוט", כפי שמכנים את המכונה בני משפחתו של קווינטנה, מציג סרטון של רופא שמתקשר עם החולה. בסרטון, שהועבר אחר כך לבני המשפחה, נראה אותו "רופא" מבשר לקשיש ולנכדתו כי לבית החולים אזלו כל הכלים לטפל במחלה שלו באופן יעיל.

אנליסיה נאלצה לחזור על דברים רבים שאותו רובוט אמר, מכיוון שסבה מתקשה לשמוע ולהבין. כך השניים הבינו שהרופא סובר שקווינטנה לא ישוב לביתו לאחר אשפוז בהוספיס, והם אף דנו בכמות המורפיום שיינתן לו כדי שלא יסבול מכאבים.

"אם אם באים לספר לנו חדשות רגילות, זה בסדר גמור, אבל אם אתם באים לספר לנו שלא נותרה ריאה ואנחנו הולכים לשים אותך על מורפיום עד שתמות - זה צריך להיעשות על ידי בן אדם, ולא מכונה", אמרה קתרין קווינטנה, בתוך של ארנסט ואמה של אנליסיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE