הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנת צהריים יכולה להציל לכם את החיים: בייחוד אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה
אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, תנומה במהלך היום עשויה לסייע לכם בדיוק כפי ששינויים מומלצים אחרים באורח החיים עשויים לסייע, כגון הפחתה בצריכת מלח או בצריכת האלכוהול

אנשים שלוקחים הפסקה באמצע היום לתנומה קלה נוטים להציג ירידה ניכרת ברמת לחץ הדם לעומת מי שאינם. כך עולה ממחקר חדש. שנת צהריים באמצע היום מורידה את רמת לחץ הדם בדומה לשינויים מומלצים אחרים באורח החיים. לדברי החוקרים, הפחתת צריכת המלח והאלכוהול עשויה להוריד את רמת לחץ הדם ב-3 עד 5 מ"מ כספית. נטילת תרופות במינון נמוך לטיפול בלחץ דם גבוה מורידות את רמת לחץ הדם ב-5 עד 7 מ"מ, בממוצע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




המחקר בדק 212 אנשים בגיל ממוצע של 62, עם לחץ דם של 129.9 מ"מ כספית בממוצע. מעט יותר מחצי מהמשתתפים היו נשים. אחד מכל ארבעה מהמשתתפים היו מעשנים או סבלו מסוכרת סוג 2. הקבוצות היו דומות במונחים של גורמי סיכון למחלות לב.

המחקר החדש מצא קשר בין תנומה במהלך היום לבין ירידה ממוצעת של 5 מ"מ כספית בלחץ הדם. לדברי החוקרים, הממצא עולה בקנה אחד עם התערבויות וטיפולים אחרים להורדת לחץ הדם. בנוסף, עם כל 60 דקות של שינה באמצע היום, נרשמה ירידה ממוצעת במהלך 24 שעות, של 3 מ"מ כספית.



לדברי החוקרים, ממצאי המחקר חשובים, משום שירידה קטנה בלחץ הדם, כגון 2 מ"מ כספית, עשויה להפחית ב-10 אחוזים את הסיכון לאירועים קרדיו-וסקולריים, כגון התקף לב. החוקרים מוסיפים, כי אם למישהו יש את האפשרות ליהנות מתנומה במהלך היום, זה עשוי להשפיע באופן חיובי על רמת לחץ הדם. לדבריהם, ניתן לאמץ את ההרגל של תנומה במהלך היום והוא גם לא כרוך בעלויות כלשהן.

עוד הוסיפו החוקרים, כי המטרה היא לא לעודד אנשים לישון שעות על גבי שעות. אך מנגד אין צורך לחוש אשמה אם לוקחים תנומה קלה בהתחשב ביתרונות בריאותיים הפוטנציאליים.  

   

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE