הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילהאן עומר פוגעת ביחסים החמים של הקהילות היהודית והסומלית בארה"ב
זה אולי לא החיבור הראשון שעולה לראש, אבל כאשר הגיעו הפליטים מסומליה בשנת 1993, הקהילה היהודית חיבקה אותם, ונבנה בין הקהילות קשר אמיץ. אל מול האמירות האנטישמיות של עומר, יש מי שמנסה לשמור על החיבור

בשבוע שעבר כתב תומאס פרידמן, בעל טור בניו יורק טיימס, על הקשר שלו, כיהודי, לחברת הקונגרס החדשה ממינסוטה, אילהאן עומר. הוא אמר כי המחוז בו נבחרה עומר הוא "ערבוב משוגע של יהודי מינסוטה" שקיבלו בברכה פליטים מסומליה, ובהם גם חברת הקונגרס עצמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גורמת לזעזוע בקשרי הקהילות היהודיות והסומליות בארצות הברית (צילום: Shutterstock)

הפליטים מסומליה החלו להגיע לארצות הברית בשנת 1993, ולמרות הבדלי התרבות, הקהילה היהודית חיבקה את הפליטים ושתי הקבוצות פעלו יחד למען מטרות משותפות. עם זאת, ההתבטאויות האחרונות של עומר מטילות צל על שיתוף הפעולה הפורה והוותיק בין שתי הקהילות.

עומר ג'מאל, אקטיביסט בקהילה הסומלית אמר לפוסט כי הוא נמצא בקשר עם מנהיגים יהודים לאחר הערותיה האנטישמיות של חברת הקונגרס. הוא אמנם תמך בקמפיין שלה, אך כינה את ההערות האחרונות "שגויות, נקודה". "זה תלוי באילהאן עומר", אמר ג'מאל, "היא מתבטאת בצורה מסוכנת, וזה יהיה תלוי בה לפנות לציבור ולתקן את זה".

העיתון דיווח עוד כי אחד ממנהיגי הקהילה היהודית הציג בפני חברת הקונגרס תמונה של קרוב משפחה שלו שנהרג במלחמת העולם השנייה, כדי להדגיש בפניה עד כמה העלאת עניין הנאמנות הכפולה של יהודי ארצות הברית פוגעת בהם.

אבי ס. אוליצקי, רב בסנט לואיס פארק במחוז החמישי, אמר כי דבריה של עומר הם מתקפה מכוונת נגד הקהילה היהודית.

 

תומכת בעומר, למרות ההתבטאויות האנטישמיות. חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: Shutterstock)

עומר התנצלה על הדברים שאמרה, והיא אף זוכה לתמיכה מחבריה למפלגה. יו"ר הקונגרס ננסי פלוסי גרמה לתמיהה רבה ביום שישי כאשר טענה שחברת הקונגרס הצעירה "אינה מבינה" שלדבריה יש משמעות.

עומר תפסה בקונגרס את מושבה של קית' אליסון, מתחה ביקורת גם כלפי הנשיא לשעבר ברק אובמה במהלך ראיון שפורסם ביום שישי לפוליטיקו, ואמרה כי "המסר של 'תקוה' ושל 'שינוי' הוא רק אשליה". היא ציינה כי משטר אובמה כלא ילדים בגבול מקסיקו, וערך תקיפות על ידי מטוסים ללא טייס ברחבי העולם. היא האשימה את אובמה בכך שפעל "באותה תשתית בסיסית של מחליפו הרפובליקני".

"אנחנו לא יכולים להתעצבן רק על טראמפ.. המדיניות שלו רעה, אבל רבים מאלה שהיו לפניו נקטו גם הם במדיניות רעה", אמרה עומר, "הם פשוט היו יותר רהוטים ממנו". למרות הדברים הקשים שאמרה עומר, היא זוכה לתמיכה מצדה של חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE