הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העשירים לא עוזבים את קליפורניה בגלל מס ההכנסה, אלא דווקא העניים
למרות שזו השמועה, לעשירי המדינה אין סיבה לעזוב: "אם העסק שלך כאן, כאן המסים שלך. קליפורניה גובה מסים בצורה מאוד אגרסיבית". והאמת היא שמספרם דווקא עולה

עשירי קליפורניה עוזבים את המדינה כדי להימנע ממס הכנסה אסטרונומי? ככה אומרים, אבל זה פייק ניוז. למעשה יותר עשירים עוברים לקליפורניה מאשר אלה שעוזבים אותה, כך מגלה מחקר חדש. מי שעוזב הם העניים ומעמד הביניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר עשירים באים לקליפורניה מאשר אלה שעוזבים אותה (אילוסטרציה: Shutterstock)

וזה הגיוני. כי מי שהצליח לעשות קצת כסף במדינה ויכול להרשות לעצמו לחיות כאן בנוחות - אין סיבה שיעזוב, אפילו לא בגלל מס ההכנסה. "אם העסק שלך כאן, ואתה עושה כסף, קשה לעזוב", אמר אלן זמברג, נשיא לשכת המסחר של קליפורניה, "ואם אתה עושה את הכסף שלך כאן, בכל מקרה תשלם מסים למדינה - אפילו אם אתה גר בטקסס".

לורן קיי, נשיא הקרן למסחר ולחינוך בקליפורניה, מציין ש"אי אפשר להגן על ההכנסה שלך על ידי עזיבת המדינה. אם העסק שלך כאן, כאן המסים שלך. קליפורניה גובה מסים בצורה מאוד אגרסיבית". קיי מוסיף עוד כי "אם פרשת או שאתה חי מההשקעות שלך, המצב שונה, ואתה יכול לעבור לנבדה, שם אין מס הכנסה. כך תוכל לחיות מהפנסיה הציבורית של קליפורניה בלי לשלם דולר אחד לסקרמנטו".

מס ההכנסה של קליפורניה מקשה עוד יותר על תושבים עמידים ועל רבים מבני מעמד הביניים, בגלל רפורמות פדרליות חדשות. הנשיא דונלד טראמפ והקונגרס לא מאפשרים לעובדים לקזז את מסי הנדל"ן המקומיים ואת מס ההכנסה של המדינה מהתשלומים הפדרליים, והציב גבול בגובה של 10,000 דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE