הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
35 יום למועד הגשת דוחות המס: ה-IRS מזהיר בפני הונאה
לקראת ההגעה ליישורת האחרונה של מועד ההגשה, רשות המסים מתריעה בפני הציבור הרחב שלא ליפול קורבן לשלוש ה"עקיצות" השכיחות ביותר, לרבות ניסיון לדלות מידע אישי ברשתות החברתיות, "סיוע בצללים" ועוד

לאמריקאים אשר טרם הגישו את דוחות המס לשנת 2018 נותרו 35 ימים בלבד על מנת להשלים את התהליך, ולקראת המועד פרסמה רשות המסים האמריקאית (IRS) את שלוש ההונאות השכיחות ביותר בקרב מגישי הדוח.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

דעו איך הרשות יוצרת קשר

התעלמו מהודעות טקסט, הודעות ברשתות החברתיות או דוא"ל ממי שטוען שהוא שייך ל-IRS. רשות המסים אינה פועלת ברשתות הללו, והיא תשלח אליכם מכתב בדואר הרגיל אם ברצונה ליצור קשר בנוגע לדבר ספציפי. אם רשות המסים דורשת מכם תשלום, היא תשלח מכתב מפורט שמהווה כחשבונית. הימנעו מכל דרכי תשלום אחרות, לרבות שליחת כספים (wire transfer). אם נציג של רשות המסים יצטרך להגיע לפגישה בביתכם, דעו שעליו להציג שתי תעודות רשמיות שונות: תעודת זיהוי של ה-IRS ותג "HSPD12". 

 

צורות ההכנה החוקיות

החוק בארה"ב מתיר לכל אחד לקבל סיוע בעת הכנת דוחות המס, אך אותו אדם מחוייב לחתום עליהם בשמו ולרשום את מספר ה-Preparer Tax Identification Number. ישנם לא מעט דיווחים על "סיוע בצללים", מצב בו מישהו מבטיח שהוא יכול להגדיל את ההחזר הכספי שתקבלו בתמורה לכך שאתם תחתמו על הטופס במקומו. אותם אנשים בדרך כלל לא יספקו חשבוניות בעבור שירותיהם, וברוב המקרים מי שנפגע בצורה הקשה ביותר הוא האדם ששמו מופיע על הדוח, שכן הוא נושא באחריות המשפטית.

 

זיכוי ממס הכנסה בשל תרומה

בדומה למדינות רבות, חוקי המס בארה"ב מתירים למגיש הדוח לקבל זיכוי בעקבות תרומה כספית. בעקבות כך, בחודשים שקודמים למועד הגשת דוחות המס ישנה עלייה גורפת בתרומות ברחבי המדינה. אך גם כאן ישנם לא מעט אנשים שפועלים על מנת לרמות ולגנוב. כדי למנוע מצב שבו תתרמו כסף לארגון מזויף, רשות המסים פתחה פורטל חדש בו ניתן לחפש את שם הארגון, מספר ה-EIN שלו ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE