הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-DEA הביא "מכה" של פעם ברבע מאה
בפעם האחרונה שנתפס בנמל ניו יותר קוקאין בשווי יותר גדול, ביל קלינטון היה נשיא והאינטרנט היה מוכר רק לגיקים גמורים. אבל למרות ההצלחה, המלחמה האמיתית בסמים נמצאת במקומות אחרים

על התיבות היה כתוב "פירות יבשים. תוצרת קולומביה". מבחוץ לא ניתן היה לדעת שבפנים מסתתרים עשרות מיליוני דולרים בקוקאין שגילו סוכנים פדרליים בתפיסת הקוקאין הגדולה ביותר בתפוח הגדול מזה רבע מאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקדימה פירות יבשים, מאחור אבקה לבנה (צילום: משמר הגבול והמכס)

 

לאחר מה שתואר כיירוט שגרתי, מצאו הסוכנים 3,200 פאונד של האבקה הלבנה והממריצה במכלית שינוע שהגיעה לנמל ניו יורק וניו ג'רזי ב-28 בפברואר. ערכם המשוער של הסמים שנתפסו ברחוב עומד על 77 מיליון דולר.

"זוהי תפיסה משמעותית. למעשה, זוהי תפיסת הקוקאין הגדולה ביותר בנמל ניו יורק מאז מאי 1994", אמר טרוי מילר, ראש אגף מבצעים של משמר הגבול והמכס בניו יורק. הקוקאין היה מוסתר כאמור מאחורי תיבות של פירות יבשים. המשלוח הגיע לניוארק מבואנה ונטורה שבקולומביה, ויעדו הסופי היה אנטוורפן שבבלגיה.

 

שוטרי ה-CBP מורידים את הסמים מהמשאית לקראת העברתם לאנשי המשרד לביטחון מולדת (צילום: CBP)

 

ברשויות אכיפת החוק לא בטוחים אם גם הסמים היו אמורים להמשיך לבלגיה, או שהיו מיועדים להפצה בארה"ב. בכל מקרה, התפיסה נחשבת להישג במאבק במפיצי הסמים הקשים. "הקוקאין, אויבה הגדול של ניו יורק בשנות ה-90', חוזר לזירה, וזה מצביע על ניסיון של המפיצים לבנות קהל צרכנים מתהווה שמערבב את הסם עם פנטניל", אמר סוכן הרשות לאכיפת חוקי הסמים הממונה על החקירה, ריי דונובן.

 

מעבדה ניידת של ה-CBP בחנה את הסמים כבר בנמל ניו יורק (צילום: CBP)

 

"תפיסת השיא הזו מושכת תשומת לב לאיום החדש הזה ומראה את המאמצים המשותפים של גורמי אכיפת החוק בתפיסת סמים לא-חוקיים עוד בטרם יגיעו לרחוב ולידי הצרכנים". עם כל הכבוד להישג יצוין שמגיפת האופיואידים המכחידה קהילות שלמות במרכז ארה"ב מתודלקת לא על ידי סמי רחוב, אלא על ידי תרופות מרשם "חוקיות" הנרשמות ונמכרות לכל דיכפין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE