הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: תקציב לשיפור הכבישים יותנה בפתרון למצוקת הדיור
הצעת החוק SB1 אומנם ייקרה את הדלק במדינה, אך כספי המסים ממנה היו אמורים לממן את תיקון הכבישים במדינה. מושל המדינה הציג תוכניה בה הכספים הללו לא יועברו לרשויות אם לא יעמדו במספר תנאי סף הקשורים ליחידות דיור מוזלות

שיפור התשתיות ופתרון למצוקת הדיור הן רק שתיים מהבעיות המובילות של קליפורניה. כעת מציע מושל המדינה, גאווין ניוסאם, לקשר בין שני הנושאים מתוך תקווה שזה ישכנע יותר רשויות מקומיות להשקיע בדיור בר-השגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרויקט בנייה של בית דירות בארוויין, דצמבר אשתקד (צילום: Shutterstock)

 

כבר בחודש ינואר האחרון, במהלך הצגת התקציב השנתי לשנה הבאה, המושל ניוסאם רמז על כך שהוא עשוי לקשר בין שני הדברים. הבוקר, הוא פרסם את הפרטים של התוכנית במסגרתה תקציב שאמור לעבור לרשויות המקומיות לטובת שיפור הכבישים הקיימים יותנה בכך שאותה רשות מקומית בונה יחידות דיור לטובת משפחות מעוטות יכולת. אם התוכנית תזכה לאישורים הנדרשים, היא תיכנס לתוקף כבר בשנת 2023.

"משבר הדיור במדינה פוגע ב'חלום הקליפורנאי' וביסודות הכלכליים שלנו. משפחות צריכות להיות מסוגלות לגור באזור שבו ההורים עובדים, והן לא צריכות להוציא משכורת שלמה על שכר הדירה", אמר המושל בהצגת התוכנית. עוד סיפר ניוסאם כי בכוונתו להשקיע ב-1.75 בתמריצים שינתנו לאותן רשויות מקומיות

הצגת התוכנית מגיעה על רקע המו"ם שמתנהל בין המושל לבית המחוקקים המקומי, שצריכים להשלים את הרכבת התקציב עד חודש יוני הקרוב. חרף העובדה שהמפלגה הדמוקרטית שולטת במשרד המושל ובבית המחוקקים, התוכנית של ניוסאם זוכה לביקורת מבית.

חברת בית הנבחרים המקומי, ססיליה אגייאר-קרי (מחוז יולו), כינתה את התוכנית כ"מסוכנת", בעיקר כי בכוונת ניוסאם לתקצב את התוכנית בעזרת כסף שמגיע מ-SB1, הצעת חוק שגרמה לייקור הדלק במדינה. "אני לא חושבת שצריכים להשתמש בכספים שמגיעים מ-SB1", אמר אגייאר-קרי.

ג'ים קופר, חברת בבית הנבחרים המקומי אשר מייצג את דרום סקרמנטו, מסכים עם הקביעה על אגייאר-קרי: "היו הבטחות בנוגע לתקציבים של SB1 שנתנו לבוחרים שלנו. אני חושב שיש לבוחרים ציפייה מסוימת שנעשה את מה שהבטחנו. אם נשנה את התוכנית באמצע, זה יכעיס לא מעט תושבים במדינה", הוא אמר.

 

מושל המדינה, גאווין ניוסאם, זוכה לביקורת מבית (צילום: AP)

 

לפני שנכנס לתפקיד המושל, ניוסאם כיהן כסגנו של קודמו בתפקיד, ג'רי בראון, שקידם את SB1 במטרה לגייס כ-52 מיליארד דולר לפרויקטים של תעבורה ושיפור התשתיות בעזור הקרוב. כמחצית מן הסכום הולך לפרויקטים של המדינה (למשל, הרחבת כביש מס' 5 המחבר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו) ומחצית מן הסכום אמור היה להגיע לרשויות המקומיות. את תקציב זה מבקש ניוסאם להתנות בקידום פרויקטים של דיור בר-השגה.

המושל ניוסאם אף הודה בכך שמדובר בתכונית לא שגרתית, אך היא אחת הדרכים שבהן הוא רוצה להפעיל לחץ על הרשויות המקומיות כדי לפתור את מצוקת הדיור. כזכור, בינואר האחרון הוא הגיש תביעה כנגד עיריית הנטינגטון ביץ' (מחוז אורנג') בטענה שהיא לא לא מאפשרת לבנות פרויקטים שנועדו למשפחות מעוטות יכולת. הוא אף הזהיר ערים נוספות שיפעל באופן דומה נגדן.

במסגרת התוכנית של המושל, משרד השיכון ופיתוח הקהילות במדינה יציב לעצמו מטרות שאפתניות יותר ויקדם את מסגרת הזמנים לפתרון בטווח הקצר משלוש שנים לשנתיים. ב-2020 יוקצה כ-250 מיליון דולר כדי להגיע למטרות הללו, שיוגדרו באופן פרטני לכל רשות. מי שתעמוד בתנאי הסף תהיה זכאית לקבל כספים נוספים לטובת פרויקטים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE