הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסמכי בית המשפט חושפים: גוגל שילמה הון לבכיר שפרש על רקע תלונה על הטרדה מינית
כך עולה ממסמכים שהוגשו במסגרת תביעה של מחזיקי המניות נגד חברת האם של גוגל, אלפאבית. התובעים טוענים כי דירקטוריון החברה פגעה במוניטין שלה

גוגל שילמה לסמנכ"ל החיפוש לשעבר שלה אמית סינגהל 35 מיליון דולר מצנח זהב עם פרישתו, כאשר נאלץ להתפטר בעקבות חקירת תלונות על הטרדה מינית מצדו. כך עולה ממסמכים משפטיים שפורסמו אתמול (שני). הפרטים נחשפו במהלך תביעה של בעלי מניות נגד החברה בעקבות הפרסומים על ההטבות שקבלו מנהלים לשעבר שהואשמו בהתנהגות לא הולמת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה פגעה במוניטין של עצמה. משרדי גוגל בקליפורניה (צילום: Shutterstock)

התביעה הוגשה נגד דירקטוריון חברת האם של גוגל, אלפאבית, בטענה כי לחברי הדירקטוריון יש חובה להגן על החברה ועל מחזיקי המניות מפני סיכון ומפני איבוד המוניטין. לדברי התובעים, החברה העדיפה לשלם ולתמוך במנהלים גברים שעומדים בפני פרשיות מוסר - התנהגות שהסבה לחברה נזק כספי ופגיעה במוניטין.

המסמכים שנחשפו אתמול מגלים כי סינגהל, סגן נשיא בכיר שעזב את החברה בשנת 2016, קיבל שני תשלומים של 15 מיליון דולר כל אחד, ותשלום נוסף בגובה של 5-15 מיליון דולר בהסכם נפרד. סך התשלום שקיבל סינגהל עומד על 45 מיליון דולר.

סינגהל עמד במוקד תחקיר של הניו יורק טיימס בשנה שעברה. העיתון חשף כי גוגל שילמה ליוצר מערכת ההפעלה אנדרואיד, אנדי רובין, 90 מיליון דולר דמי פרישה לאחר שהחברה גילתה שהוא מואשם בתקיפה מינית.

סינגל, ממש כמו רובין, מכחיש את הטענות נגדו, ולפני כשנתיים הודיע כי הוא לא הואשם בהטרדה מינית לפני כן, וכי עזב את גוגל בתנאים שלו. עם זאת, הניו יורק טיימס דיווח כי עובדת של החברה טוענת כי סינגהל נגע בה בצורה לא ראויה באירוע מחוץ למשרדי החברה. חקירה פנימית שערכה החברה העלתה כי הטענות של העובדת אמינות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE