הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פומפאו: הדיפלומטים מהשגרירות בוונצואלה יחזרו הביתה עד סוף השבוע
המצב המדיני וההומניטרי בוונצואלה הולך ומחריף, וארצות הברית מעדיפה את הדיפלומטים שלה בבית. חלק מהסגל הדיפלומטי כבר הוחזר בתקופה האחרונה

השארית של הסגל הדיפלומטי שעוד נותרה בשגרירות האמריקנית בוונצואלה יוחזרו לארצות הברית עד סוף השבוע. כך הודיעה אתמול (שני) וושינגטון, בטענה כי התנאים הפוליטיים וההומניטריים ממשיכים להידרדר במדינה הדרום אמריקנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתחם השגרירות האמריקנית בקרקאס בירת ונצואלה (צילום: Shutterstock)

הודעתו של שר החוץ מייק פומפאו באה כשברקע קרקאס הבירה מוחשכת בשל הפסקות חשמל רבות ובשל המשבר הפוליטי המעמיק במדינה. "כמו ההחלטה שהתקבלה בסוף ינואר, ההחלטה הזאת משקפת את המצב המדרדר בוונצואלה, כמו גם את המסקנה שהנוכחות של הצוות הדיפלומטי האמריקני בשגרירות מקשה על המדיניות האמריקנית", הודיע משרד החוץ.

ארצות הברית הובילה את המאמצים להוריד את הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו ולהחליפו במנהיג המועצה הלאומית שמובילה האופוזיציה, חואן גוואידו, שהכריז בחודש ינואר על עצמו כנשיא.

גוואידו, שהתחייב לערוך בחירות חדשות, נתמך על ידי חמישים מדינות, שטוענות כי הוא המנהיג הלגיטימי של וונצואלה. בינתיים, מדורו, בתמיכתן של מדינות כגון רוסיה, סין וקובה, הכריז כי הוא המטרה של הפיכה בחסות אמריקנית.

כל הדיפלומטים האמריקניים קיבלו הוראה מהנשיא לעזוב את ונצואלה בסוף ינואר בעקבות תמיכתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בגוואידו. עם זאת, מדורו חזר בו מהחלטתו כדי לאפשר להם להישאר. למרות זאת, ארצות הברית החזירה הביתה כמה מהדיפלומטים המשרתים במדינה וכמה עוזרים.

 

"מטרה של הפיכה בגיבוי ארצות הברית". נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו (צילום: Shutterstock)

לפני כשבוע החריפה ארצות הברית את מאבקה במדורו וביטלה את אשרות הכניסה לארה"ב אשר הונפקו לאנשי המשטר. סגן הנשיא מייק פנס נאם אז בפני חברי הקואליציה למען הקהילה הלטינית, שם הוא הסביר שמשרד החוץ מבטל את הנפקת הוויזות ל-77 בני אדם, לרבות בכירים במשטר של מדורו ובני משפחתם. "אנחנו נמשיך לראות באנשי משטר מדורו כאחראים למה שקורה במדינה עד שהדמוקרטיה והחירות יוחזרו", אמר פנס.

כזכור, בתקופה האחרונה נמצאת ונצואלה במשבר, ובסוף חודש ינואר פרסם משרד החוץ האמריקני אזהרת מסע למדינה בעקבות המהומות הרבות שפרצו שם. על פי האזהרה, האזרחים האמריקנים בוונצואלה עלולים להיפגע בשל "מעצרים שרירותיים ועיכובים שלא לצורך". בחודשים האחרונים המחאות בונצואלה מתגברות עם החמרת המצב הכלכלי במדינה הסוציאליסטית. דיווחי עבר הציגו מחסור חמור במזון ותרופות במדינה, שפעם נחשבה אחת המשגשגות בדרום אמריקה עקב גישה למאגרי נפט עצומים. גורמי אופוזיציה במדינה הזהירו מפני ניצול האירוע לפגיעה בהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE