הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עברתם ב-LAX בפברואר? יתכן שנחשפתם לחצבת
נוסע שהגיע מסין והעביר את ה-21 בפברואר בטרמינל של חברת דלתא זוהה כנשא המחלה. מחלקת הבריאות במחוז לוס אנג'לס קוראת ללא מחוסנים להתחסן: "זו הדרך הכי טובה להמנע מהדבקות והפצה של המחלה"

אדם נשא חצבת עבר בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) ב-21 בפברואר, כך הודיעה היום (שלישי) מחלקת בריאות הציבור של מחוז לוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיסון בטוח ויעיל. התרכיב נגד חצבת (צילום: Getty)

בהודעת המחלקה נמסר כי האדם הגיע בטיסה 583 של חברת China Eastern משנגחאי לטרמינל B של השדה, שער 133. הוא נחת ביום חמישי ה-21 בפברואר בשעה 9:00 בבוקר והמתין לטיסת ההמשך שלו, טיסת דלתא 5705, בשער 32 שבטרמינל 3. על פי ההודעה, "אנשים ששהו בטרמינל B או בטרמינל 3 של דלתא בין השעות 9:00 בבוקר ו-9:00 בערב באותו יום, מצויים בסיכון לפתח חצבת בשל חשיפה לנוסע הזה".

עוד נמסר בהודעת מחלקת הבריאות, כי כרגע אין סיכון להדבקות בחצבת בשדה התעופה LAX. חצבת היא מחלה מדבקת ביותר, שעוברת דרך שיעול או עיטוש, ושמחולליה יכולים לשרוד באוויר כשעתיים.

 

מחלה מדבקת ביותר שקל למנוע. תינוק עם תסמיני חצבת (צילום: Shutterstock)

לדברי מונטו דיוויס, גורם במחלקת הבריאות של לוס אנג'לס, "אם אתם חושבים שאתם או מישהו שאתם מכירים נחשף לחצבת, צרו קשר מיד עם הרופאה שלכם בטלפון. אנשים שאולי נחשפו לחצבת ולא חוסנו בעבר יכולים לקבל חיסון ולהיות מוגנים מהמחלה. התחסנות היא הדרך הטובה ביותר להמנהל מלחלות או להפיץ חצבת".

המקרה בלוס אנג'לס, שלא נמסר אם מקורו בתייר או באזרח אמריקאי, אירע במהלך גל התפרצויות חצבת ברחבי המדינה. רק השנה זוהו כבר 228 מקרים של המחלה ב-12 מדינות שונות, והתפרצויות של חצבת – המוגדרות כשלושה מקרים או יותר – דווחו בניו יורק, וושינגטון, טקסס, אילינוי וקליפורניה. ההתפרצויות האחרונות מלוות בשיח ציבורי ער סביב סוגיית החיסונים, כשיותר ויותר מקומות דורשים חובת התחסנות מהמחלה כתנאי להשתתפות בפעילותיהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE