הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יום שני ללא בשר" מגיע לבתי הספר בניו יורק
במערכת החינוך הגדולה בארה"ב לא יוגש בשר בימי שני, דבר שצפוי לשפר את בריאות התלמידים ולסייע לאיכות הסביבה. ההחלטה התקבלה בתום פיילוט מוצלח ב-15 בתי הספר. נשיא רובע סטטן איילנד עונה למבקרי התוכנית: "הביטו במדע, 65% מהילדים בגילאים 12-14 מראים סימנים של מחלות כולסטרול"

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, חשף השבוע כי כבר בשנת הלימודים הבאה יחלו במערכת החינוך בעירו לקיים "ימי שני ללא בשר" (Meatless Mondays).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

 

במרץ 2018 החל פיילוט ניסיוני של מערכת החינוך, שסיפקה ארוחות צמחוניות לארוחת בוקר וצהריים ב-15 בתי ספר. הפרויקט זכה להצלחה גדולה, ועל כן הוחלט להרחיב אותה לכלל בתי הספר כבר באוגוסט 2019, אז תחל שנת הלימודים החדשה.

"צמצום מזערי בצריכת הבשר ישפר את הבריאות של תושבי העיר ויפחית בפליטות גזי חממה. אנחנו נרחיב את 'יום שני ללא בשר' לכל בתי הספר הציבוריים בעיר, וכך נדאג שכדור הארץ ישאר 'ירוק' למשך דורות שלמים", אמר דה-בלאסיו במסיבת עיתונאים בה הציג את התוכנית. ראש העיר אף הזכיר שאין איסור על הכנסת בשר לבתי הספר בימי שני, כך שתלמידים שמביאים עמם אוכל מהבית יוכלו להמשיך לאכול בשר אם זה מה שהם רוצים.

תומכים רבים של "ימי שני ללא בשר" טוענים שהדבר גורם לשיפור ניכר בבריאות. הדיאטנית שרון פאלמר סיפרה ש"מחקרים מוכיחים שמזון מבוסס צמחים קשור באופן ישיר לסיכון מופחת של השמנת יתר, מחלות לב, סוכרת סוג 2 וסרטן". בשנה שעברה התראיינה פאלמר ברשת CNN ואמרה, "צמצום צריכת הבשר, אפילו ליום אחד בשבוע, יכול להשפיע באופן משמעותי על בריאות האדם".

מעבר לפן הבריאות, ישנן לא מעט יתרונות סביבתיים. מחקר מדעי שפורסם אשתקד טען ש-78% מפליטות גזי חממה הקשורות לתעשיית המזון נובעות ממוצרי בשר. אי לכך, הפחתה בצריכת הבשר ברמה העולמית תביא להפחתה ניכרת בפליטות גזי חממה.

לא כולם תומכים בוויתור על בשר, גם אם מדובר ביום אחד. בשנת 2012, משרד החקלאות האמריקאי ניסה לערוך "ימי שני ללא בשר", אך נאלץ לוותר על הרעיון לאחר שארגון מוביל של מגדלי בקר האשים את המשרד בכך שהוא "לוקח חלק מקמפיין קיצוני של פעילי זכויות חיות, שמטרתם היא לשים סוף לכל צריכת הבשר".

ג'יימס אודו, נשיא רובע סטטן איילנד, הביע תמיכה רחבה לתוכנית ואף סיפק תשובה מעניינת למתנגדים לרעיון: "לאלה שמזלזלים ברעיון, יש לי עצה אחת פשוטה: הביטו במדע. תסתכלו במידע, תקראו על השמנת יתר בקרב ילדים. 65% מהילדים בגילאים 12 עד 14 מראים סימנים מקדימים של מחלות הקשורות לכולסטרול. רק אז אולי תבינו שאנחנו לא יכולים להמשיך בדרך הזו, ואולי אפילו תקבלו בברכה את 'ימי שני ללא בשר'", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE