הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה כדאי: שלבו אימון גופני בשגרת היומיום שלכם בלי לפגוע באיכות השינה
אין לכם זמן לאימון גופני בבוקר? חוששים שאימון גופני אינטנסיבי בשעות הערב ישפיע על איכות השינה שלכם? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

שמענו על היתרונות שבפתיחת היום עם אימון גופני, אך לא כולם יכולים להרשות לעצמם להתאמן בבוקר. באשר לשעות הערב, אנשים רבים מוצאים שאימון גופני לאחר העבודה מתיש מדי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החדשות הטובות הן, כי אימון קצר ואינטנסיבי יכול לסייע בשריפה של שומן ובבניה של רקמת שריר בזמן קצר יותר. עם זאת, האמונה כי פעילות גופנית אינטנסיבית בשעות בערב המוקדמות עלולות להשפיע באופן שלילי על איכות השינה אצל אנשים רבים. בהמשך לכך, רבים מעדיפים להימנע מפעילות גופנית כזו.

למרבה המזל, מחקר מצא, כי 30 דקות של פעילות גופנית אינטנסיביות שמתבצעת בשעות הערב המוקדמות אינה משפיעה לרעה על השינה ואף עשויה להפחית בתחושת הרעב.


במסגרת המחקר, גייסו החוקרים 11 גברים בגיל העמידה להשלמת שלושה ניסויים לבדיקת הקשר בין פעילות גופנית לבין מידת התיאבון ואיכות השינה. המחקר השווה בין ההשפעה של פעילות גופנית על שני המשתנים האמורים בשעות היום השונות: בין השעה 6 בבוקר לבין השעה 7 בבוקר, בין השעה 2 בצהריים לשעה 4 אחר הצהריים ובין השעה 7 בערב לשעה 9 בערב.



המשתתפים נדרשו לבצע רכיבה אינטנסיבית על אופניים, שכללה שישה אינטרוולים של דקה בעצימות גבוהה, עם עצירות לארבע דקות של מנוחה. בדיקות דם נלקחו מהמשתתפים לפני הפעילות הגופנית ולאחריה, על מנת לבדוק את רמת ההורמונים הקשורים בתיאבון. בדיקות מרובות בוצעו במהלך השינה, על מנת להעריך את איכות השלבים שלה.

תוצאות המחקר הראו, כי אימון גופני בשעות הערב לא השפיע על איכות השינה אלא שגם בשעות הצהריים וגם בשעות הערב, האימונים גרמו לצמצום בהורמונים המעוררים תיאבון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE