הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת התעופה "נורוויג'ן" דורשת פיצוי כספי מבואינג בשל קרקוע מטוסי ה-737MAX8
חברת הלואו-קוסט האירופאית מפעילה כיום 18 מטוסים מהדגם שקורקע, אך היא הזמינה 100 נוספים. מנכ"ל החברה: "נשלח את חשבון האיחסון ליצרנית"; קנדה הצטרפה לסין ולאיחוד האירופי ותאסור על כניסת הדגם לשטח האווירה שלה

ענקית הלואו קוסט האירופאית, נורוויג'ן אייר שאטל, הפכה לחברת התעופה הראשונה שדורשת מבואינג פיצוי כספי באופן פומבי, וזאת על רקע ההחלטה לקרקרע את צי המטוסים באירופה ובמדינות נוספות בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


737MAX8 של חברת התעופה נורוויג'ן (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, במהלך סוף השבוע התרסק מטוס מדגם זה באתיופיה. האירוע מצטרף לאירוע דומה שהתרחש באינדונזיה באוקטובר האחרון, אז מטוס זהה התרסק בים ג'אווה. בעקבות קשר אפשרי בין שתי התאונות הקטלניות, רשויות תעופה רבות ברחבי העולם החליטו לקרקע את המטוס המדובר, לרבות סין והאיחוד האירופי. ה-FAA, רשות התעופה האמריקאית, דווקא בחרה שלא לבצע את הצעד. מוקדם יותר היום (רביעי) החליטה ממשלת קנדה לפעול באופן דומה לאירופה ולאסור על כניסת המטוס לשטח האווירה שלה.

לנורוויג'ן יש כיום 18 מטוסי 737MAX8 המשמשים בעיקר לטיסות טרנס אטלנטיות ממערב אירופה לחופי המזרחי של ארה"ב. חברת התעופה האירופאית אף רכשה 100 מטוסים נוספים מדגם זה. בשל התלות של החברה בדגם, היא דורשת פיצוי כספי מיצרנית המטוס, בואינג. "מטוסים חדשים שיגיעו אלינו יצטרכו להמתין על הקרקע בחנייה יקרה. די ברור שאנחנו לא אחראים על ההוצאה הזו, נשלח את החשבון ליצרנית", אמר ביורן קיוס, מנכ"ל החברה. הוא אף התנצל בפני הנוסעים הרבים של החברה, למרות שלטענתו קרקוע הצי הפחית באחוז בודד את קיבולת הנוסעים של החברה.

אם הפיצוי אכן יקרה, זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה בואינג משלמת לחברות התעופה בעקבות קרקוע מטוסיה. ב-2013 נרשמו מספר בעיות במטוסי הדרימליינר (787) החדישים, בייחוד סכנה שריפה בעקבות תקלה במצברים. הצי קורקע למשך שלושה חודשים ובואינג שילמה פיצוי (הסכום לא נחשף) לחברות התעופה, אך בתקופה זו היו רק 50 מטוסים מסוג זה ברחבי העולם. לשם השוואה, כיום ישנם כ-350 מטוסי 737MAX8 ברחבי העולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE