הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופית: ייאסר שירות טרנסג'נדרים בצבא
מזכר חדש של סגן שר ההגנה בפועל קובע כי טרנסים וטרנסיות יוכל להמשיך לשרת רק אם יתחייבו לקוד הלבוש והמראה של מין הלידה שלהם. יאסר גיוס של טרנסים גם אם השלימו את מלא תהליך שינוי המין. חבר קונגרס: "פגיעה במוכנות הצבאית"

משרד ההגנה פרסם את ההנחיות החדשות לשירות טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית, עם הסרת כל המגבלות המשפטיות הנוכחיות על ההנחיה המפלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מתרגשים מהטענות על אפליה והפגיעה במוכנות הצבאית. משרד ההגנה (צילום: AP)

על פי המזכר שנחתם אמש (שלישי) על ידי סגן מזכיר ההגנה בפועל, דיוויד נורקיסט, גברים ונשים טרנסג'נדרים יוכלו להמשיך לשרת רק אם יתחייבו לקוד הלבוש והמראה של המין הביולוגי שלהם. פטור מההנחיה ינתן על בסיס בחינת כל מקרה לגופו, ורק באישור מפקדיהם והמזכירים הצבאיים המכהנים. המזכר יכנס לתוקף ב-12 באפריל.

עוד הוחלט, כי חיילים וקצינים שאובחנו עם דיספוריה מגדרית – מצוקה קיצונית שנובעת מהמין הביולוגי עמו נולדו – לא יוכלו מעתה לקבל טיפול תרופתי לשינוי מין, אלא אם הם כבר בעיצומו של התהליך. כמו כן, ייאסר גיוס של טרנסג'נדרים לצבא, אפילו אם הם כבר השלימו את תהליך המעבר. רק אנשים שמעולם לא עברו טיפול הורמונלי או ניתוח לשינוי מין יוכלו להתגייס לצבא.

המדיניות החדשה נחתמה שבוע לאחר ששופט פדרלי הסיר את המגבלה המשפטית האחרונה שעדיין הייתה על איסור שירות טרנסג'נדרים, איסור עליו הכריז הנשיא דונלד טראמפ בקיץ 2017 ושגרר קיתונות של ביקורת ושורה של עתירות משפטיות.

 

קצינות סוג ב'. אנשי שירות טרנסג'נדרים בדיון שהתקיים באחת העתירות נגד החוק (צילום: AP)

 

חבר הקונגרס אדם סמית, דמוקרט מוושינגטון, תקף את ההחלטה החדשה. בהודעה שמסר לרשת abc נאמר כי "מוטב היה לו מזכיר ההגנה המכהן שאנאהאן היה דוחה את החלת מדיניות מאטיס [המזכיר לשעבר ג'יימס מאטיס] עד שבתי המשפט היו מקבלים הכרה סופית. כל החלטה אחרת לא רק מערערת את המוכנות הצבאית, אלא היא עלבון לטרנסג'נדרים ששירתו ושעדיין משרתים בהצלחה. יש להתיר לכל מי שמתאים ומעוניין בכך לשרת את ארצו באופן פתוח. אל תטעו, זהו איסור מפלה על טרנסג'נדרים, לא איסור על מצב רפואי, ואנחנו נמשיך להלחם במדיניות חסרת הסובלנות הזו".

גם ארגונים חוץ ממשלתיים תקפו את ההחלטה. אהרון בלקין, העומד בראש מרכז המדיניות "פאלם", מסר בתגובה להחלטה: "היום ממשל טראמפ בחר בדעה קדומה ובפוליטיקה על פני האמת שבשירות פתוח, כפי שנחשפה בעדויותיהם של עשרות מומחים רפואיים וצבאיים, כמו גם השירות וההקרבה של 14,700 טרנסג'נדרים שנמצאים כיום בשירות... הממשל נחוש להחזיר את מדיניות 'אל תשאל, אל תספר', מדיניות שכפתה על אנשים בצבא לבחור בין לשרת את מולדתם ולספר את האמת על עצמם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE