הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק שוב תחת חקירה: "לוקחים את הנושא ברצינות ומשתפים פעולה עם החוקרים"
התובע הפדרלי בניו יורק פתח בחקירה נגד הרשת החברתית. מדובר בעוד חוליה בשרשרת החקירות סביב החשש להפרת פרטיות הגולשים

פייסבוק, השלב הפלילי: הניו יורק טיימס פרסם אמש (רביעי) כי חוקרים פדרליים פתחו בחקירה פלילית של העסקאות שחתמה פייסבוק עם שותפותיה, במסגרתן חלקה עמן נתוני גולשים. החקירה נפתחה על ידי התובע הפדרלי במחוז המזרחי של ניו יורק. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד חקירה נפתחה נגד החברה שהקים. מארק צוקרברג (צילום: Shotterstock)

"כפי שאמרנו בעבר, אננו משתפים פעולה עם החוקרים ומתייחסים לחקירות האלה ברצינות", נמסר מחברת פייסבוק, שהתייחסה לחקירות שכבר נפתחו נגדה בעבר, "הענקנו עדויות ציבוריות, ענינו לשאלות ואנחנו מתחייבים שנמשיך לעשות זאת".

החקירה החדשה היא שלב נוסף בביקורת התקיפה ובמשבר האמון של הרשת החברתית עם משתמשיה ועם הרשויות. על פי הדיווח בטיימס, חבר מושבעים גדול בניו יורק הוציא צווי זימון למסמכים ותיעודים של לפחות שתי יצרניות טלפונים מובילות שיש להן הסכמי שיתוף פעולה עם פייסבוק שבמסגרתו הן נהנות מגישה לנתוני מאות מיליוני גולשים.

שתי היצרניות, שזהותן לא פורטה, הן רק חלקיק מ-150 החברות שחולקות מידע, נתונים ורווחים עם הרשת החברתית הגדולה בעולם. חברות אלה כוללות את ענקית המסחר המקוון אמזון, ענקיות הטכנולוגיה אפל ומיקרוסופט וגופים נוספים. תחקיר קודם של הטיימס חשף כיצד במסגרת שיתופי הפעולה העסקיים, שותפותיה של פייסבוק זוכות לראות נתוני משתמשים הכוללים את חבריהם, פרטי ההתקשרות עמם ונתונים נוספים, לעתים בלי ידיעתם והסכמתם.

דובר מטעם פייסבוק מסר בתגובה לפרסום: "אנחנו משתפים פעולה עם החוקרים ולוקחים את הבדיקות הללו ברצינות. סיפקנו עדות ציבורית, ענינו לשאלות והתחייבנו שנמשיך לעשות זאת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE