הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופית: בטו או'רורק יתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2020
חבר בית הנבחרים לשעבר מטקסס, שהיה כפסע מלהיות הדמוקרט הראשון מזה שנים שמייצג את המדינה בסנאט, אישר כי יצטרף לרשימה הארוכה והאיכותית של המתמודדים. או'רורק יבקר באיווה בקרוב, תחנת חובה לכל מתמודד/ת פוטנציאלי/ת

זה רשמי: בטו או'רורק יתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2020.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא הקתולי הראשוני מאז קנדי? בטו או'רורק (צילום: Getty)

תחנת הטלוויזיה KTSM שבאל פאסו, טקסס, עיר הולדתו ומגוריו של או'רורק, דיווחה כי הוא אישר בהודעת טקסט היום (רביעי) אחר הצהרים שבכוונתו להתמודד. בתם שבועות של ספקולציות, ולאחר שמספר רב של חברי סנאט דמוקרטים הודיעו על ריצתם, או'רורק צפוי להכריז מחר על ההתמודדות באופן רשמי.

רוברטו או'רורק, 46, כיהן שלוש פעמים כחבר קונגרס מטעם המחוז ה-16 בטקסס וקודם לכן היה חבר מועצת עיריית אל-פאסו שבמערב במדינה. בבחירות האמצע האחרונות הוא התמודד על אחד המושבים של טקסס בסנאט והיה כפסע מלהחליף את הסנאטור הרפובליקני המכהן, שניצח לבסוף בהפרש זעום. במהלך המירוץ זכה או'רורק לתשומת לב לאומית בזכות נאומיו הכריזמטיים, עמדותיו הפרוגרסיביות והסיכוי הממשי שטקסס – הצבועה באדום רפובליקני עמוק – תשלח דמוקרט – ועוד קתולי! – לסנאט.

לאחר ההפסד הצמוד רבים קראו לאו'רורק, שהושווה מאז ללא פחות מאשר הנשיא לשעבר ברק אובמה, להתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות. בשבת האחרונה הוא השתתף בהקרנת סרט התעודה על המרוץ שלו לסנאט במסגרת פסטיבל SXSW שמתקיים מדי שנה בבירת המדינה אוסטין. כשנשאל על כוונותיו בנוגע למרוץ לנשיאות אמר או'רורק: "אני רוצה להיות בטוח שאני עושה את זה בדרך הנכונה ואומר לכולם באותו זמן, אז ה מה שאעשה. אני צריך לפעול בהתאם ללוח הזמנים שמתאים למשפחתי ולמדינה, אז זה לוח הזמנים שאנחנו פועלים בו".

 

"לוח הזמנים שמתאים למשפחתי". או'רוק עם רעייתו איימי וילדיהם (צילום מתוך פייסבוק)

לפני מספר ימים הודיע או'רורק שיבקר בסוף השבוע הקרוב באיווה, לקדם את מועמדותו של מתמודד דמוקרטי על מושב בסנאט המדינה במסגרת בחירות מיוחדות שתיערכנה במדינה. הביקור באיווה, תחנת חובה לכל מתמודד/ת לנשיאות או בפריימריז, צפוי כעת למשוך תשומת לב רבה במיוחד.

או'רורק האהוד מצטרף לרשימה ארוכה ואיכותית של פוליטיקאים דמוקרטים שכבר הודיעו שבכוונתם להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות בבחירות הבאות. בין היתר, יצטרך חבר הקונגרס לשעבר להתחרות בסנאטורים המכהנים קמאלה האריס, אליזבת' וורן, ברני סנדרס וקורי בוקר, כמו גם במושל מדינת וושינגטון ג'יי אינסלי ובסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שזוכה לתמיכה רבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE