הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המבחן של הסנאט: האם יבטל את מצב החירום שהכריז טראמפ?
הדמוקרטים זקוקים לארבעה רפובליקנים שיתמכו בהצעה, ובינתיים חמישה כבר הודיעו שהם תומכים בה. מייק פנס מנסה לצמצם את התמיכה בהצעה בקרב חברי המפלגה שלו

הסנאט יצביע היום (חמישי) על הצעת לסיים את מצב החירום עליו הכריז הנשיא דונלד טראמפ כדי למצוא מימון להקמת החומה בגבול עם מקסיקו. זאת, למרות האיומים של טראמפ להטיל וטו על ההחלטה, ולמרות הלובי הכבד שהוא מפעיל בקרב חברי הסנאט הרפובליקנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדמוקרטים טוענים שאין מצב חירום בגבול עם מקסיקו (צילום: Shutterstock)

חמישה סנטורים ממפלגתו של טראמפ אמרו כי הם תומכים בהצעה שעברה בחודש שעבר בקונגרס. כדי שההצעה תעבור גם בסנאט, יש צורך בארבעה רפובליקנים שיתמכו בה בזמן אמת, גם אם כל הדמוקרטים יצביעו עבורה. "אני מתכנן להטיל וטו, אם יהיה בזה צורך", צייץ הבוקר טראמפ לקראת ההצבעה.

סגן הנשיא מייק פנס נפגש עם סנטורים רפובליקנים השבוע כדי לנסות ולצמצם את התמיכה בהצעה. חברי סנאט רפובליקנים חוששים כי מצב החירום יפעל נגדם כחרב פיפיות, משום שנשיא דמוקרטי שייכנס לתפקיד ישתמש באותה אסטרטגיה כדי לממן את השאיפות שלו.

פנס אמר לסנטורים כי טראמפ יתמוך בהצעה אחרת שהגיש הסנטור חבר המפלגה מייק לי, שתביא לביטול מצב החירום בתוך שלושים ימים, אלא אם הקונגרס יצביע להאריך אותו. אתמול אמר לי כי הבית הלבן הבהיר שלהצעה שלו אין "נתיב ברור". הוא הוסיף כי יצביע היום בעד ההצעה לסיום מצב החירום.

בקצה של המאבקים האלה יש מיליארדי דולרים שעשויים לעבור למימון החומה, אותו דורש הנשיא כבר זמן רב, אך הקונגרס סיכל את התכניות שלו.

 

מוכן להטיל וטו על ההחלטה אם יידרש. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

מאבקים בין הנשיא לקונגרס הובילו בין השאר להשבתת הממשל החלקית הארוכה בהיסטוריה האמריקנית - 35 ימים שהסתיימו בחודש ינואר.

טראמפ הכריז על מצב החירום באמצע החודש שעבר, ובאמצעותו הוא מתכנן לקחת כספים שהוקצו לתכניות פדרליות שונות כדי לבנות את החומה שהבטיח לבוחריו לפני שנכנס לבית הלבן, ולאחר מכן. מנגד, הדמוקרטים מתעקשים כי אין שום מצב חירום בגבול, ומציינים כי מספר העוברים בגבול נמצא בשפל של ארבע שנים.


מצב החירום של טראמפ נמצא גם במרכזו של דיון משפטי בטענה כי מי שאחראי על חלוקת כספי המסים הוא הקונגרס, ולא הבית הלבן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE