הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאילו שאין לניו יורק מספיק צרות - התפרצות דביבונים מוכי כלבת
החורפים המתחממים גורמים לפיצוץ אוכלוסין בקרב הדביבונים - המכרסמים עם ה"מסיכה" על העיניים והזנב הפרוותי. זה היה יכול להיות מטרד ותו-לא, אבל בקרב הבייבי-בום הזה משתוללת מגיפת כלבת

הדביבונים מטילים מצור על ניו יורק. מזג האוויר המתחמם (כן, היה קצת קר פה ושם. פעם קראו לזה פשוט 'חורף') הוביל לפיצוץ אוכלוסין בקרוב המכרסמים המפורסמים בפס השחור על עיניהם, הדומה למסיכה של שודדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נראה כמו שודד, ושלא באשמתו - עלול להיות מסוכן מזה. שמרו מרחק (צילום: גטי)

 

המכרסמים רעולי הפנים לא רק מתרבים - הם גם נגועים בכלבת בשלושה רבעים בעיר לפחות. הם פלשו ל"גרייסי מנשן" (מעון ראש העירייה) והם ממלאים את סנטרל פארק. "כל פעם שאני הולך לפארק אני רואה אחד. זה נהיה מאד מפחיד", אומר שוער בבניין הברספורד בסנטרל פארק ווסט לניו יורק פוסט. "אני רואה כל-כך הרבה דביבונים בעצים, נוברים באשפה. זה נהיה ממש גרוע".

אתמול (רביעי) בבוקר הוזעקה יחידת שירותי החירום של משטרת ניו יורק לביתו של ראש העירייה בשדרות איסט אנד ורחוב 88 מזרח, לאחר שדביבון קרע חור באחת הספות והתבצר בתוך הרהיט. "הוא לטש בי מבט בלי תחתית, ואז נהם", סיפר אחד הנוכחים בזירה.

 

גם מעון ראש העירייה לא חסין מן המכה (צילום: NYC.gov)

 

גיל בלום, שחברת ההדברה שלו, סטנדרט פסט מנג'מנט, מטפלת בנגע עבור מי שהמשטרה לא עובדת אצלם, מאשר שהתגברות מספר המכרסמים הלא-כאלה-חמודים בעיר מקורה בחורפים החמימים יחסים. ארבעה דביבונים חולי כלבת נמצאו השנה באינוווד היל פארק שבקצה הצפוני של מנהטן. זו הפעם הראשונה שנמצאו כאלה ברובע מאז 2011. עוד מקרים נמצאו בברונקס ובסטטן איילנד.

העירייה הוציאה אזהרת בריאות בנושא, וקראה במיוחד לבעלי חיות מחמד להיזהר. סאלי סלווינסקי, ממחלקת הבריאות העירונית, הסבירה בראיון לרשת ABC כי רוב הדביבונים שנמצאים נגועים במחלה מאובחנים לא לאחר שתקפו אדם או חיה אחרים, אלא מפני שהמחלה מחלישה אותם באופן ניכר לעין והופכת אותם פגיעים להתקפה מצד כלבים. העירייה אינה מחזיקה אומדן של אוכלוסיית הדביבונים בעיר. עם זאת, גם דביבון חולה ינשך אתכם אם בטעות דחפתם יד איפה שהוא מסתתר או מחפש מזון, אז כדאי להיזהר.

28% לא
72% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE