הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התוכנית שתציל את מנהטן התחתית?
לפחות שאפתנות לא חסרה בתוכנית שחשף היום ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, להגנה על דרום הרובע המרכזי של העיר מפני ההצפות שייגרמו בשל עליית פני הים ויעמידו שליש מהמבנים באזור בסכנה

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, חשף היום (חמישי) תוכנית להגן על מנהטן התחתית מפני גובה פני הים העולה בהתמדה על ידי הקפתה בשוליים מוגבהים והרחבת קו החוף שלה בעד 500 רגל (152 מטרים). התוכנית באה בתגובה לדו"ח עמידות אקלימית שפרסמה העיר היום, על פיה תוך 30 שנה יעמדו כ-37% מן הנכסים במנהטן התחתית (כל מה שמתחת לרחוב 14) בסכנת הצפה. עד סוף המאה יעלה שיעור הנכסים בסכנה ל-50%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עד 500 רגל של הרחבת קו החוף - וזה רק חלק מהתוכנית (מקור: עיריית ניו יורק)

 

תוכניתו של דה בלאזיו באה למנוע את השפעותיה של עליית פני הים בעד שש רגליים, כפי שחזוי עד סוף המאה. בנוסף להקפת מנהטן התחתית ברצועות דשא מוגבהות ומחסומים ניתנים להסרה, שיעלו כחצי מיליארד דולר, העיר מתכוונת להוסיף עפר לאזורים הנמוכים ביותר בעיר, מגשר ברוקלין לבאטרי, ולהגביהם מלאכותית.

המבצע כולו ידרוש מספר שנים, ועשוי לעלות עד 10 מיליארד דולר. הרעיון להגביה או להרחיב שטח באופן מלאכותי אינו חדש כמובן, וכבר לפני יותר מאלפיים שנה הרחיב המלך הורדוס באופן מלאכותי את הר הבית, בכדי לבנות עליו את בית המקדש החדש והמפואר שלו. הקיר המוכר בשם הכותל המערבי? מחזיק את ההרחבה הזו של ההר במקום.

ראש העירייה חשף את התוכנית לציבור הרחב היום, אולם קוראי ניו יורק מגזין זכו לסקירה מקדימה של התוכנית בגיליון שהתפרסם מוקדם יותר השבוע. בעירייה מפתחים תוכניות לבצר את קו המים של התפוח הגדול מאז שסופת ההוריקן סנדי השמידה אלפי בתים ועסקים ב-2012.

 

רוצה סיוע פדרלי. מצב שיצטרך לחכות לממשל אחר בשביל זה. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו (צילום: ABC)

 

בנוסף לגאות סופה, עליית גובה מי התהום צפוי להעמיד שבעה אחוזים מן המבנים בדרום הרובע בסכנת התערערות, ולסכן את הכבישים ואת התשתיות הקבורות מתחתם בקורוזיה וחדירת מים. "סופת ההוריקן סנדי הראתה לנו כמה פגיעים אזורים כמו מנהטן התחתית לשינוי האקלים", אמר דה בלאזיו.

"זו הסיבה שעלינו לא רק להפחית פליטות כדי למנוע את ההשפעות האפשריות האסוניות ביותר של ההתחממות הגלובלית, עלינו להתכונן לאלה שכבר בלתי נמנעות", אמר ראש העירייה והוסיף: "פעולותינו היום יגנו על מנהטן התחתית אל תוך המאה הבאה. אנחנו צריכים שהממשל הפדרלי יעמוד מאחורי ערים כמו ניו יורק כדי להתמודד עם המשבר הזה ישירות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE