הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
49 הרוגים בטבח במסגדים בניו זילנד, היורה נעצר
ראשת הממשלה ציינה שמדובר באירוע טרור, והוסיפה כי מדובר "ביום אפל". הטבח בוצע בשני מסגדים, והיורה תיעד את האירוע בשידור ישיר בפייסבוק

לפחות 49 בני אדם נהרגו ויותר מעשרים נפצעו היום (שישי) בטבח שבוצע בשני מסגדים בניו זילנד, בהם גם ילדים. מדובר באירוע הירי הקטלני ביותר במדינה אי פעם, וראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן טענה כי מדובר באירוע טרור, וגינתה אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות משטרה וחברי הקהילה באזור הטבח, היום (צילום: AP)

היורה תיעד את האירוע בעיר כרייסטצ'רץ' ופרסם אותו בשידור ישיר בחשבון הפייסבוק שלו. זאת, לאחר שפרסם "מניפסטו" שבו הוא יוצא נגד מהגרים, וקרא להם "פולשים". 41 בני אדם נהרגו במסגד א-נור, ושבעה נהרגו במסגד בשכונת לינווד. אדם נוסף מת בבית החולים.

בעקבות האירוע, ניו זילנד העלתה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר, כך אמרה ראשת הממשלה. היא הוסיפה כי ארבעה בני אדם נעצרו. לדבריה, העצורים מחזיקים בדעות קיצוניות, אך לא היו ברשימות המעקב של המשטרה. "אנחנו יכולים להגיד עכשיו שמדובר באירוע טרור", אמרה ארדרן, "זה אחד מהימים האפלים ביותר בניו זילנד".

מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי שלושה אנשים נמצאים במעצר, ואדם אחד בשנות העשרים לחייו מואשם ברצח. הוא יופיע מול בית המשפט מחר.

באחד המסדים התכנסה נבחרת הקריקט של בנגלדש לתפילה בזמן שהחלו היריות במקום. כל חברי הנבחרת לא נפגעו, כך אמר מאמן הנבחרת לסוכנות הידיעות רויטרס. ניצב המשטרה מייק בוש אמר כי סך הכל נהרגו באירוע 49 בני אדם.

 

"אחד הימים האפלים בניו זילנד". ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן (צילום: Shutterstock)

תיעוד האירוע הופץ ברשתות החברתיות. בסרטון נראה המחבל נוהג למסגד, נכנס למקום ויורה באופן אקראי במתפללים במקום. פצועים והרוגים נראים שוכבים על הרצפה.

אחד המתפללים במסגד א-נור סיפר לתקשורת כי היורה הוא אדם לבן, בלונדיני, שחבש קסדה ולבש אפוד מגן נגד ירי. לדבריו, היורה פרץ למסגד בזמן שהמתפללים כרעו על הרצפה במהלך התפילה. "היה לו רובה גדול.. הוא נכנס והחל לירות בכולם במסגד, בכל מקום", אמר האיש, אחמד אל-מחמוד. לדבריו, מתפללים רבים נסו מהמקום לאחר ששברו את דלתות הזכוכית.

 

כוחות המשטרה במקום האירוע (צילום: AP)

זמן קצר לפני הירי, פורסמה הודעה אנונימית באתר 8chan, הידוע כאתר שמהווה במה גם לתוכן של שנאה. הכותב ציין כי הוא הולך "לבצע מתקפה נגד הפולשים", והוסיף קישורים לשידור הפייסבוק לייב שלו, ולמניפסטו שפרסם.

בטקסט הקיצוני שהעלה היורה לרשת הוא משתמש במונח "רצח העם הלבן", מונח שנעשה בו שימוש על ידי קבוצות גזעניות ומתייחס למהגרים ולעלייה באוכלוסיית המיעוטים. לדבריו, זו הסיבה לכך שביצע את הטבח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE