הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הביע תמיכה בתנועת ה-Jexodus שהקימה לכאורה אחת מפעילות הקמפיין שלו לשעבר
תנועה חדשה שואפת לכאורה לנתק את הקשר ההדוק וארוך השנים בין הקהילה היהודית והמפלגה הדמוקרטית וזוכה לגיבוי מהנשיא, שמבקש שנזכור את השגרירות בירושלים - ומתעלם מאירועי השנאה והאנטישמיות שמגיעים דווקא ממצביעים רפובליקנים

הנשיא דונלד טראמפ הביע הבוקר (שישי) תמיכה בתנועת ה-Jexodus, תנועה שלכאורה צמחה מהשטח ושואפת "להבריח" מצביעים יהודים צעירים מהמפלגה הדמוקרטית, שלכאורה נגועה באנטישמיות ומביעה חוסר כבוד כלפיהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוגו ה "תנועה" החדשה, שהקימה עובדת הקמפיין של טראמפ לשעבר (מתוך האתר הרשמי)

שם התנועה הוא שילוב של Jew ו-exodus, השם באנגלית של יציאת מצרים שהפך מאז לשם כללי לבריחה, אולם לא ברור מה באמת כוחה או היקף פעילותה. התנועה הוזכרה הבוקר בחדשות פוקס ובאתר החדשות הימני One America News Network, ובעקבות האזכורים צייץ טראמפ: "תנועת Jexodus מעודדת יהודים לעזוב את המפלגה הדמוקרטית. [בגלל] חוסר כבוד מוחלט! המפלגה הרפובליקנית מחכה בזרועות פתוחות. זכרו את ירושלים (השגרירות האמריקאית) ואת עסקת הגרעין האיומה עם איראן!".

טראמפ התמקד בציוצו בישראל בשל ניסיונותיו לסמן את המפלגה הדמוקרטית כאנטי-ישראלית על רקע הביקורת שנמתחת עליה מכיוון גורמים במפלגה הדמוקרטית, בראשם חברת הקונגרס הטרייה אילהאן עומאר ממינסוטה שתקפה גם ארגונים יהודיים-אמריקאיים. עם זאת, דבריו לוקים בדיוק באותה צרות מחשבה גזענית שבה לוקים דבריה של עומאר, ומניחים שאת יהדות ארצות הברית מעניינת רק ישראל ולא דברים אחרים.

 

הביקורת המוצדקת על דבריה לא מצדיקה חבירה לתומכי עליונות לבנה. אילהאן עומאר (צילום: AP)

כך לדוגמה, טראמפ לא התייחס לכך שתומכי העליונות הלבנה, הגזענים והאנטישמים, כמו גם האוונגליסטים שמייחלים למלחמת קץ הימים שבמסגרתה כל היהודים ימירו את דתם, מזוהים עד האחרון שבהם דווקא עם המפלגה הרפובליקנית ורבים מהם תומכים בטראמפ אישית. אירועי שרלוטסוויל והטבח בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג לא נגרמו על ידי המפלגה הדמוקרטית שממנה היהודים נמלטים לכאורה.

באתר האינטרנט של ה-Jexodus, שנראה חובבני, נכתב על התנועה: "אנחנו מילניאלים יהודים גאים שנמאס להם מהקשר ההדוק לפוליטיקה השמאלנית. אנחנו דוחים את הצביעות, אנטי-אמריקאיות ואנטישמיות של השמאל הקיצוני העולה. פרוגרסיבים, דמוקרטים ויותר מדי ארגונים יהודיים ותיקים לוקחים את התמיכה שלנו כמובנת מאליה. אחרי הכל, אנחנו יהודיים, ויהודים מצביעים לדמוקרטים. עד עכשיו".

 

מייסדת הארגון ועובדת מטה קמפיין טראמפ לשעבר. אליזבת פיפקו (צילום: אתר רשמי)

הדמות היחידה ב "תנועה" שמוזכרת באתר בשמה היא אליזבת פיפקו, שמוגדרת כ "דוגמנית, ספורטאית וכותבת מניו יורק". פיפקו חשפה בינואר האחרון כי עבדה במשרה מלאה בקמפיין של טראמפ לנשיאות ב-2016, מה שעשוי להיות המקור ל "תנועה" החדשה. דפי יצירת הקשר והמעורבות באתר לא זמינים ואין לארגון כתובת פיזית או מספר טלפון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE