הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהטיפ של החשוד בהונאה אחרת, דרך האזנות הסתר ועד למעצר השחקניות: כך נחשפה פרשת הונאת הקולג'ים
מנהל כספים שנאשם בהרצת מניות נתן את הטיפ הראשוני ואחרי שנה נעצרו עשרות אנשים באחת מפרשות המרמה הנרחבות אי פעם, שעל פי החשד הכניסה 25 מיליון דולר לעומד בראשה. בנותיה של אחת השחקניות המעורבות כבר שילמו את המחיר

פרשת הונאת הקולג'ים החמורה שנחשפה השבוע התגלתה כמעט בטעות, במסגרת חקירת הונאה אחרת, בה החשוד המרכזי ניסה להציל את עורו מאישומים דרך מסירת מידע על עבירה אחרת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השמות הגדולים שהעלו את הפרשה לכותרות הראשיות. לורי לוקלין (מימין) ופליסיטי הופמן (צילום: Getty)

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי מורי טובין, מנהל כספים, ניצב בפני שני אישומים של הונאת ניירות ערך. על פי החשד, טובין הריץ מניות של שתי חברות שאת מנותיהן החזיק בסתר. לפי גרסת הרשות לניירות ערך, טובין ביצע מניפולציות במניות לטובת רווח אישי. במהלך החקירה נגדו סיפר טובין לחוקרים כי רודולף "רודי" מרדית', מאמן כדורגל הנשים באוניברסיטת ייל, הציע לו להכניס את בתו לאוניברסיטה היוקרתית תמורת תשלום.

לאחר מתן המידע הראשוני מטובין נפתחה חקירה שארכה כשנה, בשיאה נעצרו מרדית' ומאמני ספורט אחרים שהיו שותפים לקנוניה, כמו גם הורים לתלמידים שביקשו לשחד את דרכי ילדיהם לקולג'ים היוקרתיים, כולל השחקניות פליסיטי הופמן ולורי לוקלין. המוח מאחורי המזימה, אליו הגיעו החוקרים ושנעצר השבוע גם כן, זוהה על ידי מסמכי התביעה כוויליאם "ריק" זינגר, שלכאורה הרוויח 25 מיליון דולר מהתרמית.

 

המוח שהרוויח 25 מיליון דולר מהתרמית. וויליאם זינגר (צילום: Getty)

טובין, שנתן את הטיפ שהוביל לחקירה שחשפה את תרמית הונאת הקולג'ים הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם, לא מואשם כחלק ממנה. הוא ממתין למתן גזר הדין בעניין עבירות ניירות הערך שלו לאחר שחתם על עסקת טיעון בנובמבר האחרון.

זינגר עצמו הודה גם כן בארבע סעיפים הקשורים לתרמית שהכניסה לו מיליוני דולרים. ביום שלישי האחרון הוא הופיע בבית המשפט וסיפר: "יצרתי דלת צדדית. מה שהפך את זה לכל כך אטרקטיבי עבור המשפחות היה שיצרתי להן בטחון". על פי מסמכי בית המשפט בנושא, תמורת תשלום זינגר יכול היה להבטיח לילדים קבלה למוסדות השכלה גבוהה יוקרתיים, דרך זיוף בחינות הקבלה שלהם, שוחד לגורמי מנהלה באוניברסיטאות ורישום כוזב דרך אחת מנבחרות האתלטיקה.

 

המאמן שאצלו הכל התחיל. רודי מרדית', מאמן כדורגל הנשים בייל (צילום: AP)

אחרי חקירה אינטנסיבית הגיעו החוקרים לזינגר, שהבין כי יש להם ראיות רבות נגדו ולכן החליט כבר בספטמבר לשתף עמם פעולה, כך דיווח ביום שלישי האחרון התובע הפדרלי בתיק אריק רוזן. על פי ההוראות שקיבל זינגר מהחוקרים שהפעילו אותו, הוא נדרש להמשיך להפגש עם הורים שלכאורה היו מעוניינים להשתמש בשירותיו כ "פותח דלתות" בקולג'ים ולשאת מכשיר האזנה.

עם חשיפת מסמכי הפרשה בבית המשפט, התברר כי בין עשרות החשודים בפרשה העצומה בהיקפה היו גם השחקניות פליסטי הופמן ("עקרות בית נואשות") ולורי לוקלין ("צער גידול בנות"). לוקלין ובעלה נעצרו ושוחררו בערבות של מיליון דולר כל אחד. בזמן שהמשפט נמשך הודיעו בנותיהן, אוליביה ג'ייד ואיזבלה, כי הן עוזבות את אוניברסיטת דרום קליפורניה בשל חששן מבריונות מצד חבריהן לספסל הלימודים. בסוף החודש צפויים כמה מהנאשמים הנוספים להופיע בבית המשפט להמשך ההליכים נגדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE