הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ענקית הנפט Exxon רוצה לבצע חיפושי נפט וגז טבעי בישראל
בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי שר האנרגיה שטייניץ הגיע לפגישה עם ראשי החברה ביוסטון. מוקדם יותר השנה הגיעו נציגים של החברה לירושלים, ונראה שהדרך סלולה לקראת כניסתה לישראל. תגליות של גז טבעי בשנים האחרונות הביאו לשינוי בתפיסה בקרב בכירי החברה

תאגיד הנפט אקסון מוביל שוקל לבצע חיפושי נפט וגז טבעי בישראל, כך על פי סוכנות הידיעות "רויטרס". אם הדבר אכן יקרה, אקסון תהפוך לחברת נפט הגדולה הראשונה לפעול בישראל, דבר שרוב החברות נמנעות מלבצע בשל שיקולים פוליטים הקשורים למדינות ערב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אך בשנים האחרונות אירעו מספר תגליות של גז טבעי בים התיכון, דבר ששינה במעט את הצורה בה ענקיות הנפט מסתכלות על ישראל, שהפכה להיות יעד נחשק לחברות אנרגיה. עד אותן תגליות, ישראל לא הייתה רלוונטית לאותן חברות, שבכלל לא רצו לסכן את היחסים שלהן עם מדינות ערב העשירות בנפט.

השבוע התקיימה ביוסטון פגישה בין ראשי אקסון מוביל לבין שר האנרגיה יובל שטייניץ. גורם בחברה אשר מעורה בפרטי הפגישה מסר לרויטרס שהצדדים דנו בנוגע לחתימה על הסכם בלעדיות במסגרתה אקסון תבצע חיפושי נפט וגז טבעי.

 

מספר תגליות בים התיכון שינו הצורה בה ענקיות הנפט מסתכלות על ישראל (צילום: כאן תאגיד השידור)

 

אותו גורם מסר שמוקדם יותר השנה הגיעו מספר נציגים של החברה לירושלים, שם הם ביקרו במרכז מידע של משרד האנרגיה. במרכז ניתן פירוט טכני של הגיאולוגיה התת-קרקעית של האזור. כמו כן, אותו גורם מסר כי הצוות של אקסון העריך כי באזור שבו הם מבקשים לקדחו יש 75 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי ו-6.6 מיליארד חביות של נפט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE