הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ ממשיך להבהיר: לא רוצים מהגרים
הממשל יסגור את 23 משרדי שירותי האזרחות וההגירה, המטפלים בבקשות ויזה ואזרחות מסוגים שונים (איחוד משפחות, חיילים שאינם אזרחים, פליטים ועוד) בטענה תקציבית מפוקפקת

תומכי הגירה ופרקליטים בתחום חוששים כי ממשל טראמפ "יוצר קטסטרופה גדולה יותר" אם יממש את תוכניתו לסגור לצמיתות קרוב לשני תריסר משרדי שטח של שירות האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS) ברחבי העולם. "זה ישפיע על פליטים, חיילים שלנו שמבקשים אזרחות, התוכנית לאיחוד משפחות", אמרה נאדה סייטר, עורכת דין לענייני הגירה במיאמי, לרשת NBC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מאמץ רוחבי לפרק את יכולתה של הארץ הזו לעבד בקשות הגירה ופליטות" (צילום: ג'ו ריידל, גטי)

 

סוכנות ההגירה הפדרלית הודיעה ביום שלישי כי היא נמצאת ב"דיונים מקדמיים" להעביר את כוח העבודה של משרדיה הבינלאומיים לתחומי ארה"ב. בכירי הסוכנות טוענים כי סגירת המשרדים הבינלאומיים תחסוך לממשל מיליוני דולרים בכל שנה.

"הם מסתכלים על דולרים בשורה התחתונה, אבל הדולרים של השורה התחתונה עוד יחזרו לנקום בהם", אמרה סייטר. אנריקה גוטיירז וג'ון סנטוס, מנהלי מדיה בוועדה הדמוקרטית הלאומית, אמרו בהודעה כי "הסברו של הממשל כי המהלך נועד לקצץ בהוצאות אינו מתיישב עם העובדות, שכן המימון של ה-USCIS מגיע בעיקרו מאגרות שמשלמים האנשים שמשתמשים בשירותי הסוכנות".

הסוכנות לשירותי אזרחות והגירה, שהיא חלק מן המשרד לביטחון המולדת, מפעילה כרגע 23 משרדים בינלאומיים באמריקה הלטינית, אירופה ואסיה. משרדים אלה מטפלים לרוב בבקשות לוויזה, אימוצים בינלאומיים ועניינים אחרים, כמו סיוע לאזרחים אמריקאים המבקשים להביא קרובים שאינם אזרחים לארה"ב, טיפול בבקשות למקלט ומעמד פליט, ובקשות לאזרחות אמריקאית המוגשות בחו"ל.

המשרדים הללו גם מעבדים את בקשות האזרוח של חיילים אמריקאים המשרתים ברחבי העולם שאין להם עדיין אזרחות. כמו כן מחפשים עובדי השירות אחר זיופים ושקרים בטפסי בקשה לויזה ומספקים ייעוץ טכני בנושאי הגירה למשרדי ממשלה אחרים. הממשל מתכנן להעביר את רוב העובדים למשרדים בארה"ב, וחלק לקונסוליות ושגרירויות ברחבי העולם.

 

עוד עומס על מערכת עמוסה ממילא (צילום: Wilner and O'Reilly)

 

"לדעתי זה ייצור עוד עומס, במערכת שכבר עמוסה ממילא", אמרה סייטר. "אם העבודה הזו תוטל על משרדי השטח בארה"ב, זה ייצור עוד עיכובים לאנשים שכבר מחכים לאישורים שונים". הזמן הכולל שלוקח לעבד בקשה לאזרחות עלה ב-91% מאז 2014. בשנה האחרונה לבדה, מספר התיקים הפתוחים יותר מהכפיל את עצמו, ועלה מכמיליון בקשות מעוכבות לכ-2.3 כיום.

"הם מבצעים מאמץ רוחבי לפרק את יכולתה של הארץ הזו לעבד בקשות הגירה ופליטות באופן חוקי", אומר מארק הטפילד, נשיא HIAS - האגודה העברית לסיוע למהגרים, שעוררה בין השאר את זעמו של הרוצח מפיטסבורג. "זה לא תואם את דברי הנשיא טראמפ בנאום מצב האומה, לפיהם הוא רוצה שמהגרים יבואו לכאן ויעשו את זה באופן חוקי".

הממשל, שיצא נגד הפעולה החוקית של התייצבות מבקשי מקלט בנקודות הגבול בכדי להגיש בקשה, וטען כי עליהם להגיש את הבקשות בארצות מוצאם, פועל בהתמדה מאז בחירת הנשיא להגביל את ההגירה החוקית והלא-חוקית כאחת, כולל קיצוצים במכסות הפליטים ובדיקה מחמירה יותר של בקשות לויזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE