הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הדמוקרטים יסלחו לגיליבראנד על פרשת פרנקן?
הסנאטורית מניו יורק אמנם הפכה פחות שמרנית בדעותיה מאז שעברה מבית הנבחרים (שם ייצגה נפה כפרית ושמרנית) לבית העליון. אבל יש שנוטרים לה על שהיתה הראשונה לקרוא להתפטרות הסנאטור האהוד שהסתבך בהטרדה מינית

הסנאטורית קירסטן גיליבראנד (דמוקרטית מניו יורק) השיקה רשמית את המירוץ שלה למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות היום (ראשון) בבוקר, והודיעה כי תישא את נאומה המשמעותי הראשון בשבוע הבא בחזית מלון טראמפ אינטרנשיונל בניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עושה עבודה מצוינת בתחום התקיפות המיניות, אבל רק אחוז מהנסקרים סבורים שהיא האדם הנכון לבית הלבן. קירסטן גיליבראנד (צילום: CNN)

 

גיליבראנד, שהקימה ועדת בדיקה מוקדם יותר השנה, מצטרפת ליותר מתריסר דמוקרטים שהכריזו רשמית על כניסתם לתחרות על המועמדות הדמוקרטית להתחרות מול דונלד טראמפ על נשיאות ארה"ב בנובמבר 2020.

"אנחנו זקוקים למנהיג שיקבל החלטות גדולות, נועזות ואמיצות. מישהו שלא מפחד מקדמה", אומרת גיליבראנד בסרטון וידאו שפורסם היום בבוקר כחלק מכניסתה הרשמית למירוץ. "זו הסיבה שאני רצה לנשיאות. זו הסיבה שאני מבקשת את תמיכתכם".

גיליבראנד בת ה-52 כבר נמצאת במוד קמפיין במספר מדינות מפתח מוקדמות. אולם הדבר לא הביא לעלייה בשיעור התומכים בה בסקרים, זאת בניגוד לכמה ממתחריה שראו "באמפ" לאחר שפתחו בקמפיין. שיעור התמיכה בסנאטורית מניו יורק עומד בסקרים האחרונים על כאחוז בודד.

 

רוב המתמודדים מכריזים בנאום בעצרת, אבל ייתכן שגיליבראנד רצתה לוודא שיגיעו מספיק אנשים

 

גיליבראנד בחרה להשתמש בסרטון וידאו במקום בנאום בעצרת תמיכה, שהיא הדרך המסורתית יותר, בכדי להכריז רשמית על תחילת הקמפיין שלה. היא תיסע מחר במסגרת הקמפיין, ולאחר מכן תעצור במדינות הפריימריז המוקדמות של איווה ונבדה. ב-24 בחודש תישא גיליבראנד את נאום ההשקה של הקמפיין בחזית מלון טראמפ אינטרנשיונל בניו יורק, "כדי לקחת את חזונה החיובי והאמיץ להחזרת היושרה המוסרית של אמריקה אל סף דלתו של הנשיא טראמפ", לשון הודעת הקמפיין.

גיליבראנד מבקשת למצב את עצמה כדמות מאחדת היכולה לדבר ללבם של מצביעים באזורים כפריים. בעברה היתה הסנאטורית חברה בקואליציית "הכלבים הכחולים" - דמוקרטים "מרכזיים" ושמרנים כלכלית. לאחר שמונתה למלא את מקומה של הילארי קלינטון בסנאט החלה לאמץ עמדות ליברליות יותר, שכן נאלצה לפנות גם לתושבי העיר הגדולה ולא רק לנפת הבחירה שלה באפסטייט.

כמחוקקת התבלטה גיליבראנד בעבודה למען נפגעות תקיפה מינית בצבא ובקמפוסים, שנים לפני שתנועת MeToo# הפכה לדבר החם של השנה. ישנם חברים בולטים במפלגה הדמוקרטית הנוטרים לה על שהיתה הראשונה במפלגה לקרוא לפרישתו של הסנאטור אל פרנקן, שהואשם במישוש נשים נגד רצונן. באותה תקופה גם התבטאה גיליבראנד כי מוטב היה אילו היה הנשיא קלינטון מתפטר מתפקידו בעקבות פרשת מוניקה לוינסקי. רבים ראו בכך כפיות טובה כלפי הילארי קלינטון, שתמכה בקריירה שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE