הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קהילת "עץ חיים" בפיטסבורג מתגייסת למען הקהילה המוסלמית בניו זילנד: "חלק ממועדון שאיש לא רוצה להיות בו"
הקהילה היהודית שאיבדה 11 חברים בפיגוע בשנה שעברה פתחה קמפיין מימון המונים למען הקהילה המוסלמית בקרייסטצ'רץ' שאיבדה 50 מבניה ביום שישי. בתוך כך, בעל חנות נשק בניו זילנד הודה שמכר לחשוד 4 כלי נשק באינטרנט

קהילת בית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, בו נהרגו 11 בני אדם בפיגוע בשנה שעברה, פתחה בקמפיין מימון המונים לחברי הקהילה המוסלמית שנפגעו בטבח בניו זילנד ביום שישי האחרון. נשיא הקהילה, סאם שכנר אמר לתקשורת המקומית כי "לצערנו אנחנו חלק ממועדון שאף אחד לא רוצה להיות בו, ואנחנו רוצים לעזור לניו זילנד כמו שכולם עזרו לנו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת עץ חיים. "זוכרים את התמיכה המיידית" (צילום: גוגל)

הקהילה הודיעה כי היא זוכרת "באהבה את התמיכה המיידית והגדולה" שזכתה לה מצד הקהילה המוסלמית לאחר אותו טבח נורא. גם הפדרציה היהודית של פיטסבורג הגדולה החלה בגיוס כספים למען הקהילה המוסלמית בקרייסטצ'רץ'.

בתוך כך, המארגנים של תערוכת הנשק הגדולה בניו זינלד הודיעו היום (שני) כי הם מבטלים את האירוע כדי לכבד את הקורבנות של הטבח, ובשל סיכוני אבטחה. לאחר המתקפה הודיעה ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן כי תפעל להקשחת חוקי הנשק, וכי היא שוקלת לאסור אחזקת נשק אוטומטי על ידי אזרחים פרטיים.

התערוכה, קומאו מיליטריה, מתקיימת זה חמש שנים סמוך לעיר אוקלד בניו זילנד. היא אמורה היתה להיפתח ב-23 לחודש. לדברי המארגנים, התערוכה נועדה לכבד את אנשי כוחות הביטחון ולפנות לאלה שרוצים לשרת בכוחות השונים. רוב המגיבים בעמוד הפייסבוק של האירוע הגיבו בחיוב על ההחלטה לבטל.

 

כוחות משטרה וחברי הקהילה באזור הטבח, ביום שישי (צילום: AP)

כמו כן, בעל חנות נשק בקרייסטצ'רץ', אמר היום כי הוא מכר לחשוד בביצוע הטבח, ברנטון טראנט, צעיר בן 28, נשק באמצעות האינטרנט. במסיבת עיתונאים הודיע הבעלים של חנות Gun City, דיוויד טיפל, כי החנות שלו מכרה ארבעה כלי נשק לחשוד, כמו גם תחמושת. אף אחד מכלי הנשק לא היה בסגנון צבאי חצי-אוטומטי, אמר טיפל. עדיין לא ברור אם אחד הנשקים האלה שימש את החשוד בזמן הטבח. ראשת הממשלה אמרה כי היורה עשה שימוש בחמישה כלי נשק - מהם שניים חצי-אוטומטיים. לדבריה, הנשקים נמכרו לו על פי חוק, ונעשה בהם שינוי.

טיפל אמר כי הוא לא מרגיש אחריות על האסון שקרה, וסירב לומר אם לדעתו יש לשנות את חוקי הבעלות על נשק במדינה, וטען כי יש לערוך את הדיון הזה בזמן אחר. "האיש הזה כתב שהוא השתמש בנשק כדי לפלג אותנו", אמר טיפל, "אם אנחנו מאפשרים לו לעשות שינוי באידיאולוגיה או בהתנהגות שלנו, הוא ניצח".

בינתיים, במשטרת ניו זילנד רוצים למצות את העונש גם עם מי ששיתף את סרטון הפיגוע ברשת, והגישה נגד צעיר בן 18 כתב אישום בגין הפצת הסרטון ברשתות החברתיות. בית המשפט דחה היום את הבקשה שלו לשחרור בערבות, אך הסכים שלא לפרסם את זהות הצעיר.

 

רוצה להקשיח את חוקי הנשק. ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן (צילום: Shutterstock)

הצעיר נעצר כבר ביום שישי, אך במשטרה מציינים כי ככל הנראה הוא לא מעורב באירוע עצמו. הצעיר מואשם גם שפרסם את תמונת אחד המסגדים עם הכיתוב "המטרה הושגה".

במשטרה מאמינים כי היורה פעל לבדו, והוא נעצר זמן קצר לאחר הירי. עם זאת, במשטרה לא שוללים את האפשרות שהחשוד קיבל סיוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE