הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות ההפסד בבחירות בסנאט, למרות מעידות קלות - קדחת בטו נמשכת
האיש שכמעט לקח לרפובליקנים מושב סנאט בטקסס האדומה ממשיך להראות שבלגייס תרומות אין לו מתחרים, עם 6.1 מיליון דולר שגויסו ביממה הראשונה לאחר ההכרזה הרשמית על התמודדות, מכל מדינה וטריטוריה בארה"ב

חבר בית הנבחרים לשעבר מטקסס, בטו או'רורק, גייס 6.1 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לאחר שהכריז על התמודדותו למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. או'רורק הביס את כל מתחריו במבחן היממה הראשונה, ועקף אפילו את התוצאה המרשימה של הסנאטור ברני סאנדרס (עצמאי מוורמונט).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"קמפיין שטח אמיתי" שמראה שאפשר להשיג תרומות למען מועמד דמוקרטי בטקסס. בטו או'רורק (צילום: בית הנבחרים)

 

"תוך 24 שעות בלבד, אמריקאים לאורכה ולרוחכה של הארץ הזו כדי להוכיח שאפשר לנהל קמפיין שטח אמיתי לנשיאות - קמפיין למען כולם שנותן דין וחשבון לא לעמותות התורמים, לתאגידים ולאינטרסים המיוחדים, אלא לעם", אמר או'רורק בהודעה שפורסמה על ידי הקמפיין שלו.

או'רורק, שהצטרף רשמית למירוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות בשבוע שעבר, בתום חודשים של השערות, וגרף מיד תומכים וכיסוי מקיר לקיר, סירב בתחילה לפרסם את נתוני היממה הראשונה שלו - מדד מקובל לתמיכה התחלתית במירוץ לנשיאות - בניגוד לרוב מתחריו.

"אני לא יכול כרגע", אמר לכתבים כשנשאל על נתוני גיוס הכספים שלו ליממה הראשונה, בטרם הבהיר בכנות: "תנו לי להשיב טוב יותר: אני בוחר שלא". היום הסתבר שהעיכוב היה טקטי והקמפיין התגאה בבסיס גיוס הכספים העממי שלו, בציינו שחבר בית הנבחרים לשעבר קיבל תרומות מכל 50 המדינות וכל הטריטוריות האמריקאיות באותן 24 שעות ראשונות.

 

במקום השני, בהפרש זעיר. ברני סאנדרס (צילום: CNN)

 

לפני שאו'רורק הכריז רשמית, היה זה ברני סאנדרס שהציב את הרף לגיוס כספים ביממת הקמפיין הראשונה, עם שישה מיליון דולר. במקום השני מבחינה זו, ובהפרש ניכר, המובילה כרגע בסקרים קמאלה האריס עם 1.5 מיליון דולר בתרומות ביממה הראשונה לאחר הכרזה על התמודדות.

מספר דמוקרטים אחרים, ביניהם המתמודדים ה"מרכזיים" יותר איימי קלובושר (סנאטורית ממינסוטה), מושל וושינגטון ג'יי אינסלי (שרץ על הטיקט הירוק) ומושל קולורדו לשעבר ג'ון היקנלופר, חצו את רף מיליון הדולר בתרומות ביממה הראשונה לקיומו הרשמי של הקמפיין שלהם למועמדות.

חבר בית הנבחרים לשעבר מטקסס הפגין כבר את יכולותיו בגיוס כספים במירוץ בו הפסיד בדוחק לסנאטור המכהן מטעם מדינת הכוכב הבודד, טד קרוז, אז גייס סכום חסר תקדים של למעלה מ-80 מיליון דולר. מתוך סכום זה, יותר משלושה רבעים הגיעו דרך האינטרנט.

 

במקום השלישי, הרחק מאחור: קמאלה האריס (צילום: CNN)

 

על אף שהקמפיין שלו נגד קרוז יצא לאו'רורק מסד תורמים לאומי, רוב התמיכה של חבר בית הנבחרים לשעבר מאל פאסו היתה מרוכזת בטקסס, שאינה ידועה כמקור משמעותי של תרומות לדמוקרטים. המדינה מהווה פוטנציאל שברובו אינו מנוצל בידי יריביו של או'רורק במפלגה.

או'רורק ג'ייס 30 מיליון דולר בתרומות מקוונות מטקסס לבדה במהלך 2017 ו-2018, כשהתרומה הממוצעת עומדת על 41 דולר. המדינות בהן הצליח יותר מכל מעבר למגרש הביתי היו מעוזי התורמים המסורתיים של המפלגה: קליפורניה, ניו יורק, מסצ'וסטס, וושינגטון ואילינוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE