הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזמן שוושינגטון ובייג'ינג רבות, זינוק בייצוא השבבים מישראל לסין
ייצוא השבבים רשם בשנה שעברה עלייה של שמונים אחוזים, ובינתיים ישראל וסין פתחו בדיונים על הסכם סחר. נראה שטכנולוגיה הולך להיות אחד הסעיפים הגדולים בו

בזמן שיחסי המסחר בין ארצות הברית לסין הלכו והידרדרו, ישראל מרחיבה את הקשרים הכלכליים עם בייג'ינג, ומדווחת על הישג: ייצוא שבבי המחשב מישראל לסין זינק בשנה שעברה לאחר שחברות סיניות רכשו יותר מעבדים מתוצרת מפעל אינטל בקריית גת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחראית לרוב ייצוא השבבים מישראל. מפעל אינטל בקריית גת (צילום: Shutterstock)

גורם בכיר במכון הישראלי לייצוא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מידע חדש מגלה שייצוא המעבדים לסין זינק בשמונים אחוזים בשנה שעברה לסחר בשווי של 2.6 מיליארד דולר. גורם בתעשייה אמר לסוכנות הידיעות כי חברת אינטל אחראית על 80 אחוז מהמכירות האלה.

מדובר בנתונים מעולים לממשלה הישראלית, שפועלת על הידוק הקשרים עם סין, מכיוון שהשבבים אחראים לייצוא בגובה של 3.9 מיליארד דולר מסך כל המוצרים שיוצאו בשנה שעברה.

שתי המדינות פתחו במשא ומתן לעריכת הסכם סחר, ונראה שטכנולוגיה הולך להיות אחד הסעיפים העיקריים בשיחות. סך כל הייצוא הישראלי לסין, כולל יהלומים, עלה בחמישים אחוזים לרמה של 4.7 מיליארד דולר.

אינטל הודיעה על השקעה בגובה של חמישה מיליארד דולר כדי להרחיב את המתחם שלה בקריית גת לפני כשנתיים, שם מיוצרים כמה מהשבבים המהירים והקטנים ביותר בעולם. באותה שנה היא גם רכבה את חברת מוביל איי הישראלית, שמייצרת שבבים לתעשיית המכוניות האוטונומיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE