הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תרגיל עוקץ על רוכשי מכוניות יוקרה בוואלי לוס אנג'לס: כתב אישום חמור הוגש כנגד שני חשודים
המשטרה סבורה שצמד הנוכלים הצליח לגנוב 3.7 מיליון דולר בדרכי מרמה. הם הבטיחו ל"משקיעים" שירכשו את המכוניות שהם יוכלו לקבל רווח חודשי מעסקת ליסינג, אך בפועל הם מכרו את המכוניות לאנשים אחרים. בין מכוניות הפאר: מזראטי, רולס רויס ויגואר

שני תושבי ואלי לוס אנג'לס מואשמים ב-40 סעיפים של גניבת כלי רכב, עבירה מסוג פשע, לאחר שניהלו תרגיל עוקץ במסגרתו גנבו 3.7 מיליון דולר מקורבנותיהם, שביקשו לרכוש דרכם מכוניות פאר כגון בנטלי ומזראטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכונית מזראטי - אחת מ-40 מכוניות שנמכרו בדרכי מרמה (צילום: Shutterstock)

 

שני החשודים הם ארמן מייב הזריאן (המוכר גם כדין הזריאן) מטרזנה ואפשין השמי (המוכר גם כאל השמי) מהוליווד. בנוסף לסעיפים הרבים הנוגעים לגניבת רכב, השניים מואשמים בשישה סעיפים נוספים של גניבה. על פי התובעים במחוז לוס אנג'לס, שני החשודים הצליחו להשיג כחצי מיליון דולר במזומן דרך מרמה ומעילה, וזאת בנוסף למכוניות פאר בשווי של 3.2 מיליון דולר שגם הושגו בדרכי מרמה.

על פי כתב האישום, שני החשודים השתמשו במודעות מקוונות על מנת לאתר "משקיעים" שיסכימו לרכוש מכוניות פאר. מה שהוסבר לאותם משקיעים זה שיש ביקוש רב למכוניות הללו בשוק החכירות ("ליס"), ועל כן הם יוכלו להרוויח מעצם הרכישה. אלא ששני החשודים לקחו את המכוניות ומכרו אותם לצד שלישי (שכלל לא היה מודע לכך שמדובר במכוניות שנרכשו בדרכי מרמה), כך על פי אלכס קרקנן, סגן התובע המחוזי שאחראי על מחלקת הונאת ביטוחי רכב. במקום להעביר את המכוניות לבעלים החדשים, שני החשודים לקחו את כספם ומכרו את המכוניות לגוף אחר.

שני החשודים בשנות ה-40 לחייהם פעלו בצורה זו והצליחו "למכור" מעל ל-40 מכוניות, לרבות בנטלי, מזראטי, מרצדס, ב.מ.וו., רולס רויס, יגואר ולקסוס. אחד הקורבנות, שהעביר לשני החשודים מספר מכוניות פאר, ספג הפסד כספי של 750 אלף דולר, כך על פי קרקנן. מעבר לעובדה שהחשודים עקצו את הבעלים של המכוניות, הם גם עקצו את אותם רוכשים תמימים שכלל לא היו מודעים למצב. "הם לא היו חותמים על הטופס של העברת הבעלות, אז באופן חוקי הם עדיין החזיקו במכוניות למרות שקיבלו עבורם כסף", אמר קרקנן. 

בכתב האישום נחשף כי העוקץ היה פעיל מאוגוסט 2017 ועד לחודש פברואר האחרון, תקופה של כשנה וחצי. חלק מהמכוניות לא אותרו, והמשטרה סברה שהן הועברו לשווקים בינלאומיים או פורקו לחלוטין. מעצרם וכתב האישום שהוגש כנגד שני החשודים התאפשרו בתום מבצע מורכב שארך מעל לשנה, במסגרתו שיתפו פעולה חוקרי משרד הרישוי (DMV), משטרת לוס אנג'לס, משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס, משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) והתובע המחוזי.

מעצרם התבצע במהלך סוף השבוע האחרון, וביהמ"ש קבע לשניים שחרור בערבות בגובה 3.8 מיליון דולר כ"א. השניים עדיין מוחזקים בבית המעצר של המחוז וישובו לביהמ"ש ב-26 במרץ.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE