הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכו בעקבות הכסף - למה הלווה דויטשה בנק לטראמפ למרות סימני האזהרה?
הבנק הגרמני, ה-15 בגודלו בעולם, הלווה כספים לאיש העסקים הסלב בזמן שכמעט אף מוסד פיננסי לא היה מוכן לגעת בפושט הרגל הסדרתי. האם זה קשור לעסקי הלבנת ההון עבור אוליגרכים?

דויטשה בנק, המוסד הפיננסי הגדול בגרמניה, הלווה שני מיליארד דולר על פני שני עשורים לדונלד טראמפ, בטרם הפך לנשיא - זאת למרות סימני אזהרה מרובים על היותו לקוח מסוכן. כך עולה מתחקיר שפורסם אמש (שני) בניו יורק טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם ספינת הדגל של עולם ההון הגרמני עומד ליפול? (צילום: סקיי ניוז)

 

איל הנדל"ן והמיתוג הצליח להשיג את ההלוואות מן הבנק ה-15 בהיקף נכסיו בעולם למרות פשיטות רגל מרובות והגזמת שוויו הפיננסי. כך עולה מראיונות שערך העיתון עם למעלה מעשרים בעלי תפקיד בעבר ובהווה בדויטשה בנק.

מספר ועדות של בית הנבחרים, כמו גם התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, פתחו בחקירות בנוגע לקשרים בין טראמפ לדויטשה בנק, בו מכהן כסגן נשיא בכיר בנו של השופט העליון לשעבר אנתוני קנדי, שפרש במפתיע אשתקד באופן שאיפשר לנשיא טראמפ למנות שופט עליון שני.

בדיווח של הטיימס נאמר כי טראמפ הרבה לנפח את ערך נכסיו ופיתה את בכירי הבנק בטיסות במטוסו הפרטי וסופי שבוא באתר הנופש שלו מאר א-לאגו על מנת להשיג הלוואות לבניית גורדי שחקים ונכסי יוקרה אחרים. הבנק בתורו השתמש בפרסומו של טראמפ כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את עסקי ההשקעות שלה.

 

השופט העליון בדימוס אנתוני קנדי. פרש במפתיע ואיפשר לנשיא להזיז את ביהמ"ש ימינה. בנו (עם או בלי כל קשר) הוא סגן נשיא בכיר בדויטשה (צילום: CNN)

 

טראמפ אמר לבנק שהוא שווה שלושה מיליארד דולר בעת שניסה להשיג הלוואה לבניית מלון טראמפ אינטרנשיונל בשיקאגו. אולם לאחר שבדקו את מצבו הפיננסי, הגיעו בדויטשה בנק למסקנה שערך נכסיו של הנשיא-לעתיד עומד רק על 788 מיליון. למרות זאת, הסכים הבנק להלוות לו יותר מ-500 מיליון דולר. מדובר בהלוואות שניתנו בזמן שאף בנק בארה"ב לא הסכים להלוות לטראמפ אפילו סנט, בשל פשיטות הרגל החוזרות שלו ומנהגו שלא לפרוע חובות מכל סוג, מחשבונות על עבודה של בעלי מקצוע ועד הלוואות ענק. 

ב-2010 ביקשה טראמפ הלוואה של 100 מיליון דולר מן הבנק הגרמני בכדי לבנות את אתר הנופש, הגולף והספא דוראל שבפלורידה. אנשי הבנק בדקו את הפיננסים שלו אישית ושל התאגיד "ארגון טראמפ" וקבעו כי הוא הגזים בערך נכסיו בכ-70 אחוזים. למרות זאת, שוב אושרה ההלוואה. הלוואה זו באה גם לאחר שב-2008 תבעו טראמפ ודויטשה זה את זה- דויטשה את טראמפ כי לא החזיר הלוואה אחרת, של 300 מיליון, וטראמפ את דויטשה כי... ההגנה הטובה ביותר היא התקפה. חרף זאת, נמשכו היחסים העסקיים החמים בין הצדדים.

 

הוא תבע אותם, הם תבעו אותו - והמשיכו להלוות לו כספים (צילום: ABC)

 

דוברת הבנק מסרה לניו יורק טיימס כי "אנו נשארים מחויבים לשיתוף פעולה עם כל חקירה מוסמכת". הבית הלבן הפנה שאלות בנושא לארגון טראמפ, וזה סירב להגיב. בנובמבר האחרון פשטה משטרת גרמניה על משרדי דויטשה בנק בחשד שהבנק מלבין כספים בהיקף עצום ולאורך עשרות שנים עבור אוליגרכים רוסים - עבירה עליה הבנק כבר נקנס בעבר הלא-רחוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE