הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: היה במאסר על רצח שלא ביצע ויקבל 13.1 מיליון דולר
ג'מאל טרולאב, שחקן וראפר עולה, ישב שנים בתא המאסר - ואף נדקר בזמן שהותו בכלא. כעת הוא מקבל פיצוי על השנים שאיבד

ועדת הפיקוח של העיר סן פרנסיסקו פסקה אתמול פה-אחד לפצות ב-13.1 מיליון דולר אדם שהופלל על ידי המשטרה המקומית ברצח. ג'מאל טרולאב שחקן וראפר צעיר, נידון למאסר עולם, אך השתחרר בשנה שעברה לאחר שבית המשפט זיכה אותו מהרצח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השוטרים תפרו לו תיק (צילום: Shutterstock)

טרולאב נכנס לכלא בשנת 2008, בעקבות רצח סו קוקה בשנת 2007 במתחם דיור משותף. הרשעתו התבססה על עדות ראיה, לפיה טרולאב ירה בקוקה בחלק האחורי של מתחם המגורים. בית המשפט הרשיע את הנאשם ודן אותו לחמישים שנות מאסר. במהלך שהותו בכלא נדקר טרולאב. כך אמר אחד מעורכי דינו אלכס רייזמן לסוכנות הידיעות AP. "הוא עבר הרבה", אמר עורך הדין.

הרשעתו של טרולאב התהפכה בשנת 2014 לאחר שבית המשפט לערעורים קבע כי התביעה שיקרה כשטענה שעדת הראייה המרכזית בפרשה קיבלה איומים על חייה ואף הסתכנה בכך שבחרה להעיד במשפט. ובשנת 2015 הוא זוכה לחלוטין במשפט מחדש. בשנה שעברה קבע בית משפט באוקלנד כי שני החוקרים הבכירים בחקירתו של טרולאב זייפו ראיות. בנוסף, חבר המושבעים קבע כי השניים העלימו ראיות שתמכו בחפותו של טרולאב. שני השוטרים האחרים שהשתתפו בחקירה פעלו ללא דופי.

כאשר הוקרא פסק הדין, טרולאב פרץ בבכי בבית המשפט. "הגיע הזמן," אמר עורך דינו של טרולאב, "צדק אינו רק זיכוי מפשע שלא ביצעת. זהו סוף כל סוף צדק."

טרולאב הגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה והרשויות שכלאו אותו על לא עוול בכפו, ובית המשפט קבע שהוא יפוצה ב-14.5 מיליון דולר. העירייה רצתה לערער על ההחלטה, אך ביטלה את הערעור לאחר שהצדדים הסכימו על פיצוי בגובה של 13.1 מיליון דולר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE