הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח הפירות הנקיים והמלוכלכים בחומרי הדברה השני פורסם, וגם השנה התותים במקום הראשון
ארגון בריאות וסביבה קורא לציבור לאכול אוכל אורגני כדי להימנע מחשיפה לחומרי הדברה. לטענתו, הדוח השנתי יוכל לסייע לצרכנים להחליט באיזה פירות וירקות להתחיל

אם אתם מחפשים סיבה נוספת לא לאכול תרד או קייל, קיבלתם. שני העלים האלה נמצאים במקומות השני והשלישי, בהתאמה, ברשימת "12 המלוכלכים" - רשימה של הפירות והירקות שמכילים הכי הרבה שאריות חומרי הדברה, אותה פרסם היום (רביעי) ארגון הסביבה Environmental Working Group. אם קיוויתם שיש רק עלים ברשימה הזאת, אתם טועים. מי שעומד בראש הרשימה הזאת הוא תות שדה. במקום הרביעי ניצבת הנקטרינה ובמקום החמישי - תפוחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יש מחקרים שקושרים בין חומרי הדברה לסרטן. מדבירים בשדה חקלאי (צילום: Shutterstock)

הארגון חשף עוד כי יותר מ-90 אחוזים מדגימות התותים, התפוחים, הדובדבנים, התרד, הנקטרינות והקייל היו עם שאריות של שני חומרי הדברה או יותר. דגימות רבות של קייל היו עם שאריות של 18 חומרי הדברה.

"קרוב ל-70 אחוזים מהתוצרת שנמכרת בארצות הברית באה עם חומרי הדברה כלולים", פרסם הארגון במדריך לקונים לשנת 2019 שפרסם היום, ובו הוא מנתח את נתוני משרד החקלאות.

איך אפשר להגן על עצמכם מפני שאריות חומרי ההדברה? הארגון ממליץ לצרכנים לעבור לפירות וירקות אורגניים.

שבעה אחוזים מהפירות ו-11 אחוזים מהירקות שנמכרו בשנה שעברה ברחבי ארצות הברית היו אורגניים. כך עולה מנתוני חברת המידע לצרכנות נילסן, שגילתה גם כי 15 אחוזים מהפירות הקפואים וחמישה אחוזים מהירקות הם אורגניים.

 

עכשיו תדעו מאיזה פירות וירקות להתרחק (צילום: Shutterstock)

ארגון הסביבה הסביר כי המדריך פורסם במטרה לסייע לצרכנים לצמצם את "החשיפה לחומרי הדברה עד כמה שאפשר", באמצעות דיווח הפירות והירקות שבהם יש את הכמות הגדולה ביותר של שאריות חומרי הדברה. הארגון גם ציין מחקר שמלמד על אפשרות לקשר סיבתי בין חומרי הדברה לבין מחלת הסרטן, בעיות פוריות ובעיות נוירולוגיות.

הארגון מפרסם במקביל את רשימת "15 הנקיים", שבה מפורסמים 15 המוצרים בהם יש הכי פחות שאריות של חומרי הדברה. חמשת הפירות והירקות המובילים בה הם אבוקדו, תירס מתוק, אננס, אפונה מתוקה קפואה ובצל.

בפחות מאחוז מדגימות האבוקדו והתירס המתוק נמצאו שאריות חומרי הדברה וביותר מ-70 אחוזים מהירקות והפירות "הנקיים ביותר" לא נמצאו שאריות חומרי הדברה כלל. "יש צורך ברפורמה דחופה בדרך שבה מנסה הממשלה הפדרלית להגן על בריאות הציבור ועל בריאות החקלאים", הודיע הארגון.

בחודש דצמבר אשתקד, משרד החקלאות פרסם את נתוני חומרי ההדברה בחקלאות, וציין כי שרשרת המזון בארצות הברית היא "בין הבטוחות בעולם", והוסיף כי "יותר מ-99 אחוזים מהדגימות שנבדקו לשאריות חומרי הדברה היו הרבה מתחת לרמה המותרת שנקבעה על ידי המשרד להגנת הסביבה". המידע נאסף מבדיקות שנערכו במזונות טריים ומעובדים, כולל פירות, ירקות, דבש, חלק ומים בבקבוקים.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE