הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר הקנאביס מגלה: רוב סוחף של אמריקנים תומך בלגליזציה של קנביס
כך עולה מסקר המריחואנה השנתי שמתקיים מאז שנות השבעים. לראשונה נרשם גם רוב של רפובליקנים שתומכים בלגליזציה. "הגיע הזמן. זו הפעם הראשונה שיש תמיכה רחבה כל כך"

מספר האמריקנים שרוצה להפוך את המריחואנה לחוקית הולך וגדל, כך עולה מסקר שמשקף את התפיסה הרווחת בעם בנוגע לסם, בזמן שעוד ועוד מדינות מתירות שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים ולפנאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוב הציבור תומך בלגליזציה (צילום: Shutterstock)

בסקר, שנערך בשנה שעברה, 61 אחוזים מהמשיבים ציינו כי הם בעד לגליזציה. מדובר ב-57 אחוזים יותר מאשר לפני שנתיים. הסקר, General Social Survey, בודק את התמיכה בשינוי מדיניות המריחואנה עוד משנות השבעים של המאה הקודמת.

ניתוח של הנתונים, שנערך על ידי מרכז המחקרים של AP ועל ידי אנשי General Social Survey, גילה כי התמיכה הסוחפת בלגליזציה חוצה את כל שכבות הגיל והמפלגות הפוליטיות. הסקר שנערך ב-2018 הוא הראשון שבו נרשם גם רוב במחנה הרפובליקני - 54 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים ציינו כי הם בעד לגליזציה של מריחואנה, לעומת 45 אחוזים בשנת 2016.

בקרב המחנה הדמוקרטי נרשמה, כצפוי, תמיכה גדולה הרבה יותר בשינוי המדיניות. לא פחות מ-76 אחוזים מהתומכים במפלגה הדמוקרטית ציינו כי הם תומכים בלגליזציה.

התמיכה הגוברת משקפת את ההתפתחויות האחרונות בתחום המריחואנה ברחבי המדינה. רוב האמריקנים חיים כיום במקומות שבהם מריחואנה חוקית בצורה כלשהי: עשר מדינות כבר התירו שימוש במריחואנה לצרכי פנאי, ושלושים התירו שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים.

 

הסקר לא מבחין בין שימוש לצרכים רפואיים לבין שימוש כללי (צילום: Shutterstock)

הסקר בחן אם הנשאלים רוצים להפוך את המריחואנה לחוקית, אך לא פירט אם מדובר על שימוש רפואי או שימוש כולל. תומכי לגליזציה טוענים כי התגברות התמיכה הציבורית צריכה לאותת לממשלה שעליה לשנות מסלול. ברמה הפדרלית, מריחואנה עדיין מקוטלגת כסם מסוכן, כמו LSD או הרואין.

"הגיע הזמן", אמר ג'סטין סטריקל, מנהל התחום הפוליטי בארגון שתומך ברפורמה ביחס לקנאביס. "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שיש תמיכה גדולה כל-כך לסיום הניסוי שעורכת המדינה במשך מאה שנים באיסור על מריחואנה".

מתוך המשיבים לסקר, נרשמה תמיכה גדולה בקרב האוכלוסיה הצעירה יותר. 75 אחוזים מהמשיבים בגילאי 18-34 ציינו כי הם תומכים בלגליזציה של מריחואנה. עם זאת, גם האוכלוסיה המבוגרת יותר נוטה יותר ויותר לכיוון שינוי המדיניות. 46 אחוזים מבני ה-65 ומעלה תומכים בלגליזציה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE