הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתינו שהמשקה שלכם יתקרר: זו הטמפרטורה שמעלה ב-90% את הסיכון לחלות בסרטן הוושט
שתיה של משקאות חמים מדי עלולה לפגוע באזורים שונים באיברי הפה, הגרון והוושט ולגרום להתפתחות גידולים. כך עולה מנתונים חדשים שנאספו לאחרונה

לדברי חוקרים שבדקו את הקשר בין צריכת משקאות חמים מדי לבין הסיכון לחלות בסרטן, מי ששתו שלוש כוסות תה בטמפרטורה שעולה על 60 מעלות צלזיוס, העלו את הסיכון שלהם לחלות בסרטן ב-90 אחוז. הטמפרטורה הזו נמצאת מתחת להנחיות הרשמיות של ארגון הבריאות העולמי, לפיהן מומלץ הטמפרטורה המרבית לשתיית תה היא 65 מעלות צלזיוס או פחות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




שתיית תה בטמפרטורה של 75 מעלות צלזיוס מעלה את הסיכון עוד יותר. שתיית קפה בטמפרטורות דומות עלולה להזיק באותו אופן. לפי החוקרים, תוצאות המחקר חלות גם על משקאות חמים אחרים, כולל שוקו.

החוקרים מודעים לכך, שאנשים רבים נהנים לשתות תה, קפה או משקאות חמים אחרים. עם זאת, לדבריהם משקאות בטמפרטורה חמה מדי, עלולים להגדיל את הסיכון לסרטן הוושט. לכן רצוי להמתין עם השתייה עד שהמשקאות יתקררו מעט.



התסמינים לסרטן הוושט הם, בין היתר, גם קשיים בבליעה, קלקולי קיבה, צרבת, אבדן תיאבון וירידה במשקל, כאבים בבטן העליונה, בחזה או בגב. שיעורי ההישרדות מהמחלה נמוכים לעתים קרובות, בעיקר משום שהמחלה מאובחנת מאוחר מדי.

החוקרים ממליצים להמתין עם צריכה של משקאות חמים, עד שהטמפרטורה שלהם יורדת אל מתחת ל-60 מעלות צלזיוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE