הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המקעקע מאושוויץ: סיפור אהבה בלתי נשכח בעיצומה של הזוועה המחרידה
הספר The Tattooist of Auschwitz הוא מסמך יוצא דופן המתעד את קצוות ההתנהגות האנושית, זה לצד זה: אכזריות מחושבת לצד מעשי אהבה אימפולסיביים ונטולי אנוכיות

הספר The Tattooist of Auschwitz, שכתבה הסופרת, הת'ר מוריס, עוקב אחר עצור במחנה ריכוז, שהוטלה המשימה של סימון עמיתיו האסירים על ידי קעקוע. יום אחד הוא מתאהב באחת האסירות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הסיפור היפה והמאיר הזה הוא סיפור על תקווה ואומץ. הוא מבוסס על סדרת ראיונות בלעדיים שנערכו עם ניצולי שואה ועם המקעקע של מחנות הריכוז אושוויץ-בירקנאו, לודוויג (לייל) סוקולוב, אסיר מספר: 32407. הספר משמש מסמך יוצא דופן המתעד את קצוות ההתנהגות האנושית, זה לצד זה: האכזריות המחושבת לצד מעשי האהבה האימפולסיביים וחסרי האנוכיות.

באפריל 1942 היהודי הסלובקי, לייל, הועבר בכפייה למחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו. כששוביו מגלים שהוא דובר כמה שפות, הם הופכים אותו למקעקע של המחנה ומטילים עליו את מלאכת סימון האסירים בקעקוע. כשהוא כלוא במשך יותר משנתיים וחצי, לייל עד לזוועות איומות ולמעשים הברבריים. אך בו זמנית, הוא נחשף גם למעשי אומץ וחמלה. הוא מסכן את חייו ומשתמש בתפקידו המיוחד על מנת להחליף תכשיטים וכסף של יהודים שנרצחו במזון, כדי להציל את חייהם של אסירים אחרים.



יום אחד, בחודש יולי 1942 לייל מנחם נערה צעירה ומפוחדת שעומדת בתור על מנת לקעקע את המספר 34902 על זרועה. שמה היה גיטה ובאותו מפגש ראשון עמה, נשבע לייל לשרוד את המחנה ולהתחתן איתה.

המבקרים ממליצים על הספר לקוראי ספרות שואה וגם למי שאינם.

הוצאה:  Harper Paperbacks

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE