הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אגן הים התיכון: כך תשיגו תוצאות טובות יותר בכל אימון הגופני
מחקר חדש בחן את הקשר בין הצמדות לדיאטה מסוימת לבין תוצאות הביצועים באימונים גופניים ומצא את הדיאטה שתגביר לכם את הסיבולת

מסתבר שהצמדות לדיאטה ים תיכונית משפרת את הכושר ואת רמת הביצועים במהלך אימונים גופניים, של ספורטאים לאחר ארבעה ימים בלבד. כך עולה ממחקר חדש שבוצע באוניברסיטת סנט לואיס.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים מצאו, כי המשתתפים עברו מרחק דומה, של חמישה קילומטרים, מהר יותר לאחר שצרכו תזונה ים תיכונית במשך ארבעה ימים, בהשוואה למהירות שהציגו אחרי שצרכו תזונה מערבית.

במחקר השתתפו שבע נשים וארבעה גברים. המשתתפים עברו חמישה קילומטרים על הליכון בשני מבדקים נפרדים. פעם אחת לאחר שנצמדו לתזונה ים תיכונית במשך ארבעה ימים ופעם נוספת, לאחר שנצמדו לתזונה מערבית במשך ארבעה ימים. בין שני המבדקים הפרידו תשעה עד 16 ימים.

לדברי החוקרים, מהממצאים עלה, כי זמן הריצה היה מהיר יותר בשישה אחוזים לאחר שהמשתתפים נצמדו לתזונה ים תיכונית. זאת, בהשוואה למהירות הריצה לאחר ארבעת הימים בהם המשתתפים נצמדו לתזונה מערבית.



הדיאטה הים תיכונית כוללת פירות וירקות שלמים, אגוזים, שמן זית ודגנים מלאים, ודלה בבשר אדום ומעובד, בחלב, בשומנים רוויים ובסוכרים מזוקקים. לצורך השוואה, הדיאטה המערבית מתאפיינת בצריכה נמוכה של פירות וירקות, שמנים מעובדים או מזוקקים ובצריכה גבוהה של שומנים רוויים, מוצרי חלב, סוכרים מזוקקים, שמנים צמחיים, נתרן ומזון מעובד.

לדברי החוקרים, לדיאטה הים תיכונית יש יתרונות בריאותיים רבים. לצד ההשפעות האנטי דלקתיות והעושר בנוגדי חמצון, הדיאטה האמורה עשויה להוביל לשיפור בביצועים במהלך אימונים גופניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE