הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה עניין של חיים ומוות": לוס אנג'לס בוחנת דרכים להגן על רוכבי האופניים
ועדת הפיקוח של המחוז עורכת מחקר שיבחן את הצורות היעילות ביותר לספק שכבת הגנה לרוכבים בעיר. "קו צבוע? לא יכול זה מה שמפריד בינם לבין מכוניות שדוהרות במהירות גבוהה"; השינויים צפויים לחלול על כל 34 המיילים של שבילי אופניים

הרשויות במחוז לוס אנג'לס מעלות הילוך בכל הנוגע לפרויקט שיביא להתקנת מחסום פיזי בין שבילי אופניים הנמצאים סמוך לרחובות ראשיים, ובכך הן יקוו להפחית בצורה משמעותית את כמות הרוכבים שנהרגים מפגיעת מכוניות ואוטובוסים ברחובות העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שבילי האופניים בלוס אנג'לס כיום. בקרוב יגיע השינוי (צילום: AP)

 

"הגיע הזמן לשדרג את כל המערכת שלנו. עלינו לספק מערכת שתאפשר לחצוץ בצורה טובה בין הכביש לשבילים. זה עניין של חיים ומוות", אמרה הילדה סוליס, לשעבר שרת העבודה של ארה"ב ומי שמכהנת כיום בוועדת הפיקוח של המחוז. 

לפני כשבועיים אישרה הוועדה לערוך מחקר שיבחן את כל שבילי האופניים שבמחוז כדי לקבוע את רמת הסכנה הטמונה בהם. מדובר ב-46 מייל של שבילי אופניים, וזאת בנוסף ל-34 מיילים נוספים הנמצאים בשלבי תכנון או בנייה. כיום, הרוכבים הם פגיעים ביותר, שכן לא קיימת הפרדה כלשהי באף שביל (מלבד צבע שיסמן את השביל עצמו). "קו שצבוע על הקרקע? לא יכול להיות שזה מה שמפריד בין רוכב אופניים לבין מישהו שנוסע 40-50 מייל לשעה. יותר מדי אנשים נהרגים בתאונות שניתן היה למנוע אותן", אמרה סוליס. 

המחקר שייערך אף יבחן את הפתרונות האפשריים. כיום, שביל האופניים נמצא בין הנתיב הימני לבין האזור בו מכוניות חונות במקביל לכביש. אחד הרעיונות שהועלו הוא להזיז את המכוניות החונות מעט שמאלה, ולמעשה שביל האופניים יהיה בין המדרכה לבין שורה של מכוניות חונות. הדבר יצור שטח חוצץ קשיח, ומצד שני גם יפחית בתאונות שקורות כאשר נהגים יוצאים מחנייה מבלי להביט בשביל האופניים קודם לכן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE