הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצרות של בואינג: ביטול ראשון של עסקה להזמנת של 50 מטוסי 737 מקס 8
חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה, גרודה, הודיעה כי הלקוחות איבדו את האמון במטוסים, והיא תבטל את העסקה בפגישה עם נציגי בואינג לקראת סוף החודש

חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה, גרודה, הודיעה לחברת בואינג היום (שישי) כי היא תבטל את ההזמנה הענקית של 50 מטוסי 737 מקס 8. זאת, בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות של מטוסים מדגם זה בתוך חמישה חודשים בלבד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגם של מטוס בואינג 737 מקס במשרדי החברה (צילום: Shutterstock)

"הנוסעים שלנו איבדו את הביטחון לטוס במטוסי מקס 8", אמר דובר גרודה איחסאן רוסאן לרשת CNN. מדובר בפעם הראשונה מאז התאונות הקטלניות שבה חברת תעופה מבטלת את ההזמנות של המטוסים מחברת בואינג.

חברת ליון אייר, המתחרה של גרודה באינדונזיה הודיעה כבר לאחר ההתרסקות כי היא בוחנת מחדש את ההזמנות שלה מחברת בואינג. כזכור, בהתרסקות של מטוס החברה בחודש אוקטובר האחרון נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות.

רוסאן אמר לוושינגטון פוסט כי גורמים רשמיים בחברת התעופה מתכננים להיפגש עם נציגי בואינג כדי לדון בנושא ב-28 למרץ. "הדיון לא יהיה קל", אמר רוסאן לגבי הפגישה הצפויה, שבה יבטלו נציגי חברת התעופה האינדונזית את ההזמנה בגובה של 4.9 מיליארד דולר, עליה הוכרז לראשונה בסוף שנת 2014. עד כה שילמה החברה 26 מיליון דולר לבואינג, ולא ברור אם הכסף יושב לה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE