הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קוריאה: הסנקציות שבאו והלכו
עוד יום במשרד של טראמפ: הודיע על הסרת הסנקציות הנוספות על צפון קוריאה יום לאחר שמשרד האוצר הודיע עליהן בעידוד היועץ לבטחון לאומי. דוברת הבית הלבן: "טראמפ מחבב את קים"

הנשיא דונלד טראמפ עורר היום (שישי) בילבול בממשל האמריקאי, כולל בקרב עוזריו ויועציו הקרובים, לאחר שצייץ כי יסיר את הסנקציות שהוטלו על ידי ממשלו על צפון קוריאה, בעלת המשטר הדכאני והארסנל הגרעיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הנשיא טראמפ מחבב את יושב הראש קים". השניים בפגישה בוייטנאם בפברואר האחרון (צילום: AP)

בציוצו מהיום כתב טראמפ: "נמסר היום ממשרד האוצר שסנקציות נוספות בקנה מידה רחב תתווספנה לסנקציות הקיימות על צפון קוריאה. הוריתי להסיר את הסנקציות הנוספות!".

לפי רשת CNN, תחילה לא היה ברור מהן הסנקציות הנוספות שטראמפ התייחס אליהן. אבל רק לפני יום הודיע משרד האוצר על סנקציות שתתמקדנה בשתי חברות משלוחים סיניות, שלכאורה סייעו לצפון קוריאה לחמוק מהסנקציות שהוטלו עליה בעבר על ידי מועצת הבטחון של האו"ם, ויתכן שלהחלטה זו התייחס טראמפ.

החלטת משרד האוצר מאתמול ניתנה על רקע שבועות של לחץ גובר מצד הקונגרס להחמיר את הלחץ על צפון קוריאה, בעיקר באכיפת הסנקציות שכבר קיימות, שעיקרן הגבלת המסחר עם המדינה. קים ג'ונג און, שליט צפון קוריאה, אמנם מנהל מערכת יחסים מוזרה עם טראמפ, אולם הוא ומשפחתו ידועים באכזריותם כלפי האזרחים שלהם ובאופן כללי בלתי צפויים בהתנהלותם. צילומי לווין מהימים האחרונים מראים כי המדינה ממשיכה לפתח טילים לטווח רחוק, בניגוד להסכמות ולדרישות האו"ם וארצות הברית.

 

הוא דווקא שיבח את הסנקציות. היועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון (צילום: Shutterstock)

בהמשך לציוצו המסתורי של טראמפ מהיום, מסרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס כי "הנשיא טראמפ מחבב את מחבב את יושב הראש קים והוא לא חושב שהסנקציות האלה הכרחיות". סנדרס סירבה לפרט באילו סנקציות מדובר.

גורמים בבית הלבן סיפרו ל-CNN כי הם מבולבלים מהודעת טראמפ, שעומדת בסתירה לדברי היועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון, הנחשב מקורב אליו. בולטון צייץ רק אתמול בהמשך לסנקציות על חברות המשלוחים כי "תעשיית הספנות צריכה לעשות יותר כדי לעצור את פרקטיקות המשלוח הבלתי חוקיות של צפון קוריאה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE