הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוא כאן: דו"ח מולר הוגש לתובע הכללי
המסמך המצופה ביותר בשנתיים האחרונות, מסקנות החוקר המיוחד לבחינת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, הוגשו לתובע הכללי וויליאם באר, שיחליט אם ומה לפרסם מתוכו. בית הנבחרים הצביע פה אחד לפרסם את הדו"ח

חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 הגיעה רשמית לסיומה היום (שישי), עם הגשת הדו"ח המסכם את החקירה לתובע הכללי וויליאם באר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הגשת הדו"ח היום מסכמת חקירה שהחלה במאי 2017, אז מונה רוברט סוואן מולר השלישי, ראש ה-FBI במשך 12 שנים, לבדוק את האפשרות שרוסיה התערבה באופן פעיל בבחירות 2016 שבהן נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, למרות שלא זכה ברוב קולות המצביעים. החקירה הניבה כמה כתבי אישום, כמה עדויות מביכות בדרגה זו או אחרת לנשיא וסביבתו, כמה עונשי מאסר כבדים לחלק מן המעורבים – ובשלב זה לא ברור מה עוד. עם זאת, בכיר במשרד המשפטים מסר לרשת CNN כי אין בדו"ח המלצות לכתבי אישום נוספים.

ההחלטה על פרסום הדו"ח, או חלקים ממנו, נתונה כעת בידיו של התובע הכללי וויליאם באר, שאינו מתומכיה הגדולים ונוהג לסנגר גם על ההחלטות היותר שנויות במחלוקת של טראמפ. עם זאת, סביר כי הוא יתקשה לעמוד בלחץ הציבורי לפרסם ולו את עיקרי הדברים, שכן רק בשבוע שעבר הצביע הקונגרס פה אחד – 420 תומכים ללא מתנגדים – בעד ההצעה להפוך את ממצאיו של מולר לציבוריים.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס צייצה בתגובה להגשת הדו"ח כי "הצעדים הבאים תלויים בתובע הכללי באר, ואנחנו מצפים לתהליך שיתחיל לנוע. הבית הלבן לא קיבל את הדו"ח של התובע המיוחד ולא תודרך לגביו".

 

כל אנשי הנשיא. שניים כבר נידונו לעונשי מאסר, השלישי ממתין: (מימין) פול מנאפורט, מייקל כהן ורוג'ר סטון (צילום: רויטרס)

בין האנשים שנעצרו ו/או הואשמו כחלק מחקירת מולר או ספיחיה ישנם כמה מהאנשים הקרובים ביותר לטראמפ ומשפחתו. בין היתר, פרקליטו האישי, ידי ימינו ואיש אמונו מייקל כהן, שהורשע במתן עדות שקר הקשורה ליחסי משפחת טראמפ ואנשי עסקים ברוסיה בנוגע לאפשרות לפיתוח נדל"ן במוסקבה, כל זאת בשיאו של הקמפיין לנשיאות. אף שכהן, שנוסף לעדותו בפני צוותו של מולר העיד גם בעדות פתוחה בסנאט, לא אמר בצורה מפורשת שטראמפ הוא סוכן רוסי, הוא בהחלט הציג כמה ניגודי אינטרסים בוטים בקרב צוות קמפיין טראמפ ומשפחתו.

גורם נוסף שנפל לזרועותיו של מולר הוא מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, פול מנאפורט, שהסתבך פעם אחר פעם במתן עדות שקר והפרת הסכם עד המדינה עמו. מנאפורט, שמקורב לגורמם אוקראיניים פרו-רוסיים, נידון רק לאחרונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין עבירות פדרליות שהתגלו במסגרת חקירת מולר. ביום מתן החלק השני של גזר דינו הודיע התובע המחוזי במנהטן כי גם הוא מצטרף לחגיגת ההאשמות נגד מנאפורט ויגיש נגדו כתבי אישום בגין הונאת משכנתאות.

הנחקר האחרון במסגרת חקירת מולר הוא רוג'ר סטון, יועץ ותיק למפלגה הרפובליקנית ואחד מיועצי הקמפיין של טראמפ ב-2016. על פי החשדות נגדו, סטון קיבל מהרוסים אימיילים שנגנבו מפריצה למחבי מטה היריבה הדמוקרטית הילארי קלינטון והדליפם לאתר וויקיליקס. סטון נעצר במעצר מתוקשר ושנוי במחלוקת והספיק מאז להסתבך עם השופטת במשפטו כש "ניהל את משפטו בתקשורת". מאוחר יותר אף פרסם באינסטגרם תמונה שלה עם ציור של כוונת רובה.

 

שמח שהדו"ח הוגש. טראמפ עם אחד מעורכי דינו, רודי ג'וליאני (צילום: רויטרס)

פרקליטיו של הנשיא, רודי ג'וליאני וג'יי סקולוב, פרסמו הצהרה קצרה בתגובה להגשת הדו"ח: "אנחנו מרוצים שמשרד החוקר המיוחד הגיש את הדו"ח שלו לתובע הכללי בהתאם לתקנות. התובע הכללי באר יחליט על הצעדים המתאימים הבאים".

ראשי הדמוקרטים בסנאט ובקונגרס, צ'אק שומר וננסי פלוסי, שחררו את ההצהרה המשותפת הבאה: "עתה שהדו"ח הוגש לתובע הכללי, זה הכרחי שמר באר יפרסם את הדו"ח במלואו ויספק את המסמכים התומכים בממצאיו לקונגרס. התובע הכללי באר לא יכול לתת לנשיא טראמפ,, לעורכי דינו או לצוותו כל 'הצצה חטופה' של דו"ח החוקר המיוחד מולר, ואסור לבית הלבן להתערב בהחלטה אילו מהממצאים או מהראיות לפרסם... לעם האמריקאי יש את הזכות לדעת את האמת. מילת המפתח היא שקיפות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE