הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פינטרסט יוצאת להנפקה ראשונית בבורסה, עם שווי שוק של כ-12 מיליארד דולר
החברה לא הודיעה כמה כסף היא מקווה לגייס בהנפקה. עובדים שמחזיקים במניות לא יוכלו לפדות אותם אלא בעוד כמה חודשים. גל ההנפקות צפוי להמשיך עם עוד סטארטאפים

פינטרסט החלה את הנפקתה הראשונית לציבור בבורסה שלשום (שישי), עם שווי מוערך של 12.3 מיליארד דולר - סכום שגרם לעובדים רבים של החברה לבוא לעבודה לקראת סוף השבוע כעובדים מן המניין, ולעזוב כמיליונרים. עם זאת, העובדים שמחזיקים במניות החברה לא יוכלו לפדות אותן אלא בעוד כמה חודשים מהיום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא פרסמה כמה כסף היא מקווה לגייס בהנפקה. פינטרסט (צילום: Shutterstock)

פינטרנסט הוקמה בשנת 2009 והושקה שנה לאחר מכן. בתחילת דרכה, ניהל אותה מנכ"ל החברה בן סילברמן מתוך בית קטן יחד עם קבוצה של מתכנתים והמייסדים השותפים. קרוב לעשר שנים אחר כך, פינטרסט רשמה רווח שנתי של 700 מיליון דולר, והרשת נהנית מיותר ממאתיים מיליון משתמשים פעילים חודשיים.

כמה שעות לפני שמסמכי ההנפקה של פינטרסט התפרסמו, חד-קרן נוסף, זום, יצא לבורסה. "השוק של הכלכלה האמריקנית נמצאה במקום בטוח בסמסטר הראשון. אנחנו לא יודעים מה הולך להיות בסמסטר השני, ולכן יש צורך לתפוס את השוק כל עוד הוא גבוה יחסית", אמר פרופסור קרלוס ברדלו מבית הספר לעסקים האלט.

חברות סטארטאפ נוספות שצפויות לצאת להנפקה ראשונית בקרוב הן Airbnb, Uber וליפט, שמחזיקות בשווי שוק כולל של בערך מאתיים מיליארד דולר.
פינטרסט הודיעה כי היא תיסחר בבורסה בניו יורק תחת התגית PINS. היא טרם הודיעה כמה מניות היא תנפיק, או כמה כסף היא מקווה לגייס במהלך הזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE