הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה לדמוקרטים עם פרסום דו"ח מולר
על פי ציטוטים שפירסם התובע הכללי ויליאם באר, "החקירה לא העלתה הוכחה לכך שקמפיין טראמפ שיתף פעולה עם ממשלת רוסיה בהתערבותה בבחירות 2016". לגבי שיבוש הליכים - הדו"ח "לא מאשים ולא מזכה" את הנשיא

תמצית של דו"ח התובע המיוחד רוברט מולר נשלחה היום על ידי התובע הכללי ויליאם באר לקונגרס. בעוד הדו"ח המלא לא פורסם, וגם התקציר שנשלח לקונגרס טרם פורסם לציבור, מציטוטים מתוכו עולה כי הדו"ח רחוק מלהגשים את תקוות הדמוקרטים ל"אקדח מעשן" שיצדיק את הדחת הנשיא דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההר הוליד עכבר? רוברט מולר (צילום: CNN)

 

באשר לשאלה המרכזית של חקירת התובע המיוחד, באר ציטט מתוך הדו"ח כי "החקירה לא הוכיחה כי חברים בקמפיין טראמפ קשרו קשר או פעלו בתיאום עם ממשלת רוסיה בפעילויות ההתערבות בבחירות שביצעה". אמנם נותר לקרוא את ההקשר המלא של הציטוט הזה, אבל נדמה שבכך נסתם הגולל על השאלה המרכזית בדו"ח.

בנוגע לסוגיית שיבוש ההליכים - יוזכר כי עצם מינויו של תובע מיוחד לחקור את הסוגיה אירע לאחר שהנשיא טראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, ועשה זאת לדבריו-עצמו "בגלל העניין הרוסי" - גם כאן אין הדמוקרטים באים על סיפוקם, אם כי נותר להם פתח לתקווה: "הדו"ח אינו מאשים את הנשיא טראמפ בשיבוש הליכים - אולם הוא גם אינו מזכה אותו מכך", אמר באר. עם זאת, אמר באר, הוא וסגנו רוד רוזנסטין הגיעו למסקנה כי הראיות בנדון אינן מצדיקות פתיחת חקירה פלילית.

 

יכול לחייך היום (צילום: ABC)

 

החשדות נגד טראמפ התעוררות כבר בשלב הקמפיין, כשבאופן חסר תקדים פנה בפומבי לרוסיה וביקש מהם למצוא "את האימיילים החסרים של הילארי". בתשעה ביוני 2016 נפגשו דונלד טראמפ הבן וג'ארד קושנר ופול מנאפורט, אז מנהל הקמפיין של המועמד טראמפ, עם עורכת דין המקושרת לקרמלין שהבטיחה להם "לכלוך" על הילארי קלינטון "כחלק מתמיכת רוסיה במועמדותו של מר טראמפ". 

בסופו של דבר לא קיבלו אנשי הקמפיין את ה"לכלוך" המובטח בפגישה ההיא. עם זאת, היו סימנים חזקים לכך שאנשים בקמפיין טראמפ, כדוגמת רוג'ר סטון (הנמצא במעצר בית בהקשר לאחת הפרשות), היו בקשר הדוק עם ויקיליקס כשזו פרסמה את האימיילים הגנובים של קמפיין קלינטון והמפלגה הדמוקרטית. למרות זאת, התובע המיוחד קבע, כך מסתמן, שמכלול הנסיבות המחשידות הללו אינו מגיע לכדי עילה סבירה להעמדה לדין. הנשיא טראמפ יכול לנשום לרווחה - לפחות לעת עתה. על חקירות ברמת המדינה, וכאלה מתנהלות כבר, יש לו הרבה פחות שליטה. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE