הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסלמה בישראל: צה"ל מגייס מילואים ומקפיץ יחידות לעזה בעקבות נפילת הרקטה בשרון
"זה אירוע חמור ואנחנו מתייחסים אליו ככה", אמר דובר צה"ל. גורמים ביטחוניים ציינו כי מערכת כיפת ברזל אמורה הייתה ליירט את הרקטה, וכעת נבחן מדוע לא פעלה

בעקבות הרקטה ששוגרה מרצועת עזה והביאה לפציעתם של שבעה בני אדם בפגיעה ישירה בבית בשרון, צה"ל החל היום (שני) בגיוס מילואים והרמטכ"ל אביב כוכבי הורה להעביר שתי חטיבות חי"ר ושיריון, ומפקדה אוגדתית לאזור עזה. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אישר כי הרקטה היא תוצרת עצמית של ארגון הטרור חמאס, וכי היא נורתה מעמדה של הארגון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבית שנפגע פגיעה ישירה מהרקטה, הבוקר (צילום: קובי תמם, דוברות כבאות והצלה)

"בעקבות הערכת המצב בראשות הרמטכ״ל אנו מקפיצים בשעה זו שתי חטיבות מאימון ומפקדת אוגדה למרחב פיקוד הדרום", כך הודיע דובר צה"ל בטוויטר. ישנו גיוס מסוים של מילואים למערכים ספציפיים. אנו נמצאים במוכנות למגון רחב של תרחישים״

"זה אירוע חמור ואנחנו מתייחסים אליו ככה", אמר תא"ל מנליס. הוא הוסיף כי הרקטה שוגרה במרחק של 120 קילומטרים מהבית בו היא פגעה ביישוב משמרת. תושבי האזור טוענים כי אזעקת צבע אדום הופעלה למשך כעשרים שניות לפני הפגיעה. סוללות מערכת כיפת ברזל לא יירטו את הרקטה, ובחיל האוויר בוחנים מדוע לא הופעלו הסוללות - האם מדובר בכשל במערכת או טעות בשיקול הדעת של מפעילי הסוללה.

גורמים במערכת הביטחון הישראלית ציינו כי מערכת כיפת ברזל אמורה הייתה ליירט את הרקטה, וכי האירוע יתוחקר ביסודיות. עוד אמרו אותם גורמים כי ייבחנו זמני ההתרעה של מערכת צבע אדום באזור הנפילה.

 

רקטה משוגרת מרצועת עזה (צילום: Shutterstock)

במקביל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע כי מעברי הגבול בין ישראל לעזה, ארז וכרם שלום נסגרו למעבר, ומרחב הדיג של תושבי רצועת עזה הצטמצם בעקבות ההסלמה הביטחונית.

התקשורת הערבית מדווחת כי מצרים פועלת כדי למנוע הסלמה בין ישראל לחמאס. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ביטל נאום שהיה מתוכנן להיום, בזמן שארגוני הטרור ברצועת עזה מפנים את מתקניהם מחשש לתגובה ישראלית.

בעקבות הפגיעה הישירה נפצעו שבעה בני אדם. שתי נשים, אחת כבת 60 והשנייה כבת 30, נפצעו פצעים בינוניים. חמישה פצועים אחרים, ובהם גבר כבן 30, נערה בת 12, ילד בן שלוש ותינוקת בת כחצי שנה נפצעו קל. כמה בני אדם נפצעו קל מאוד במהלך הריצה אל המרחב המוגן, ועוד כמה לקו בחרדה.

 

טנק של צה"ל סמוך לרצועת עזה (צילום: Shutterstock)

בתוך כך, ראש ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחלה, הזהיר הבוקר את ישראל שלא תתקוף ברצועת עזה, בשל החשש מפני תגובה ישראלית אפשרית. הוא אמר עוד כי "על ההנהגה הישראלית לדעת שנגיב בעוצמה במקרה של תוקפנות".

כמה שעות לפני שיגור הרקטה ביצעו טנקים של צה"ל ירי לעבר עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי הירי נעשה בתגובה למטענים שנזרקו ולבלוני נפץ שהופרחו אל שטח ישראל במהלך הערב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE