הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הטבח בניו זילנד מגיע לקליפורניה: מסגד הוצת מצפון לסן דייגו, המצית השאיר פתק
איש לא נפגע בשריפה, ולמקום נגרם נזק קל בלבד. בפתק התייחס המצית לטבח שנעשה לפני כשבוע וחצי בניו זילנד, אך המשטרה לא חשפה את תוכנו המלא

אדם שהצית אתמול (ראשון) מסגד בקליפורניה השאיר מכתב ובו הוא מתייחס לטבח של חמישים המתפללים המוסלמים בניו זילנד, שהתרחש לפני כשבוע וחצי. האש במסגד פרצה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר (שעון מקומי), בעיר אסקונדידו, מצפון לסן דייגו. 

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 המרכז האסלאמי באסקונדידו (צילום: Google street view)

בזמן שהשריפה החלה, היה מישהו בתוך המסגד. הוא הצליח לכבות את האש לפני שנגרם נזק משמעותי למקום או לפני שהשריפה סיכנה מישהו. השוטרים וכוחות הכיבוי שהגיעו למקום מצאו מחוץ למסגד את הפתק, אך לא חשפו את תוכנו לציבור. 

בתוך כך, דליפה של יותר מ-200 אלף שיחות צ'ט של תומכי העליונות הלבנה גילתה כי הפעילים הגזענים מנסים לגייס לשורותיהם סטודנטים בקמפוסים בסן דייגו, ומנסים לשוות לעצמם תדמית מכובדת, בזמן שהם מפיצים דעות אנטישמיות ואיסלאמופוביות.

השיחות שנחשפו שייכות לארגון Identity Evropa, ארגון ארצי שמסייע לארגן את צעדת "לאחד את הימין" בשרלוטסוויל, בה נהרג מפגין ועשרות אחרים נפצעו במהלך יומיים של עימותים. הארגון הגיע לכותרות העיתונים לאחרונה כאשר פרטי חברי הארגון החלו לדלוף ועותקים של שיחות צ'ט שלהם הודלפו. בשבוע שעבר, נעצרו שוטר בבית ספר בווירג'יניה ושבעה חברים בכוחות הביטחון האמריקניים. 

 

 

 צעדת הימין בשארלוטסוויל (צילום: Shutterstock)

על פי השיחות שנחשפו, חברי הארגון ביקרו בקולג'ים מקומיים לפחות 12 פעמים מאז הסתיו של שנת 2017, למרות שפרסומים של הארגון התגלו במקום כשנה לפני כן. 

בטבח שהתבצע ביום שישי שעבר נרצחו 50 בני אדם, כאשר ברנטון הריסון טרנט, החשוד במעשים, הגיע למסגדים בקרייסטצ'רץ' ופתח באש אל עבר מתפללים מוסלמים. הוא נתפס ונעצר, והובא לדיון בפני שופט. 

טרנט תיעד את הטבח בשידור ישיר בחשבון הפייסבוק שלו. בסרטון נראה המחבל נוהג למסגד, נכנס למקום ויורה באופן אקראי במתפללים במקום. פצועים והרוגים נראים שוכבים על הרצפה. מוקדם יותר הוא פרסם "מניפסטו" שבו הוא יוצא נגד מהגרים, וקרא להם "פולשים".

 

כוחות משטרה וחברי הקהילה באזור הטבח בניו זילנד, לפני שבוע וחצי (צילום: AP)

זמן קצר לפני הירי, פורסמה הודעה אנונימית באתר 8chan, הידוע כאתר שמהווה במה גם לתוכן של שנאה. הכותב ציין כי הוא הולך "לבצע מתקפה נגד הפולשים", והוסיף קישורים לשידור הפייסבוק לייב שלו, ולמניפסטו שפרסם. 

בטקסט הקיצוני שהעלה היורה לרשת הוא משתמש במונח "רצח העם הלבן", מונח שנעשה בו שימוש על ידי קבוצות גזעניות ומתייחס למהגרים ולעלייה באוכלוסיית המיעוטים. לדבריו, זו הסיבה לכך שביצע את הטבח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE