הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עכשיו את בתא גזים": צעיר נעל יהודייה מניו יורק בתוך מקרר תעשייתי
אמה של הקורבן טוענת שהנהלת הסופרמרקט בו התרחש האירוע המכוער ביקשה מבתה "שלא לדבר על מה שקרה", אך היא בחרה לפנות לפייסבוק ולספר על האנטישמיות שבתה חוותה. הצעיר החשוד, שאף כינה את הנערה כ"יהודייה מסריחה", נעצר ביום שישי האחרון. באופן חריג למדי, מושל המדינה הגיע למסיבת העיתונאים בה הודיעו על המעצר

אולסטר (Ulster), עיירה בת 12 אלף תושבים הממוקמת כ-90 מייל צפונית לעיר ניו יורק, מתמודדת בימים אלה עם אירוע אנטישמי מכוער שהתרחש בתחילת החודש בסופרמרקט "Mother Earth’s Storehouse".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד במעשה, וויליאם סאליבן בן ה-21 (צילום: משטרת מדינת ניו יורק)

 

תחילת האירוע ב-11 במרץ, אז שני עובדי החנות, וויליאם סאליבן בן ה-21 ושרה שבנוביץ' בת ה-18, עבדו במקרר תעשייתי במחסן של בית העסק. לפתע וללא כל התגרות, סאליבן כיבה את האור ואמר לשבנוביץ' שהיא "עכשיו בתא הגזים". רגע לפני שסגר ונעל אותה בפנים, הוא אמר לעברה, "יהודיה מסריחה".

אמה של הצעירה פנתה לפייסבוק כדי לספר על האירוע המכוער. לדבריה, "שרה פנתה לאנשי הנהלת החנות כדי לטפל באירוע החמור, אבל נאמר לה שלא לדבר על זה. הם הוציאו אותה ממחלקת הירקות בה היא עובדת במשך שנה והעבירו אותה להיות קופאית. העובד שעמד מאחורי האירוע האנטישמי אולץ להתנצל, אך הוא עדיין עובד בחנות ובמחלקת הירקות", היא כתבה.

 

המושל קואמו ומפקד משטרת ניו יורק, קית' קורלט, במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיעו על מעצרו של סאליבן (צילום: רויטרס)

 

ביום שישי כינס מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, מסיבת עיתונאים משותפת עם מפקד משטרת מדינת ניו יורק, קית' קורלט, במסגרתה השניים הודיעו שסאליבן נעצר בגין הפרשה החמורה. סאליבן הואשם בבית המשפט בהטרדה בנסיבות מחמירות, עבירה מסוג עוון. כאשר נשאל המושל מדוע נסע למרחק של כ-50 מייל ממשרדו באלבני ע"מ להיות נוכח במסיבת עיתונאים שבה הוכרז על עוון בלבד, השיב קואמו כי "לצערי, אנו רואים עלייה בפעילות האנטישמית. זה לא מקרה בודד, זו מגמה".

לאחר המעצר, הנהלת החנות (שזכתה לביקורת ציבורית גדולה לאחר הפוסט של אם הקורבן) הגיבה בפייסבוק: "כל הנהלת החנות מבקשת להתנצל בפני הקהילה. לעולם לא נגלה סובלנות כלפי שנאה בכל צורותיה", כלשון ההודעה. קווין שניידר, בעלי החנות, סיפר לתקשורת המקומית שסאליבן פוטר ושבנוביץ' התפטרה בעקבות הפרשה, אך הוא סירב לנמק מעבר לכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE