הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה מזעזע": צלב קרס נמצא בכניסה לסניף בורגר קינג במיאמי ביץ'
התושבים היהודים בעיר לא יכולים לנוח. מדובר בפעם הראשונה שהתגלה צלב קרס מאז שנעצר גבר בן 45 בחשד למעשים. הפעם צלב הקרס אותר בכניסה לסניף בורגר קינג

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות גילוי של צלב קרס חרוט בחזית סניף של בורגר קינג במיאמי ביץ'. הסמל האנטישמי נמצא אתמול (שני) בלב שכונה שחיים בה יהודים רבים. התושבים היהודים במקום חוששים מהעובדה שהסמלים האלה צצים שוב ושוב. "זה מזעזע, ודי דוחה למען האמת", אחד מתושבי המקום אמר לכלי התקשורת, "ככל הנראה זה מגיע ממקום של בורות, כנראה שזה כל הסיפור. לא כולם יודעים בדיוק מה זה אומר, זה פשוט נורא. אני לא יכול להאמין לזה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צלב הקרס שנמצא מחוץ למסעדה (צילום: WSVN-TV)

זו הפעם הראשונה שנמצא צלב קרס בעיר מאז שמשטרת מיאמי ביץ' עצרה את שון קנה בן ה-45 בחשד שצייר כמה צלבי קרס ברחבי העיר. קינה נעצר ביום רביעי, והוא מואשם בכמה עבירות. "אין מקום לשנאה", הודיעה משטרת מיאמי ביץ' לאחר מעצרו של קנה, "עצרנו את שון קנה בחשד לשבע עבירות. הוא קשור לשרבוט של כמה צלבי קרס ברחבי העיר".

"אנחנו מודעים למעצר שבוצע בעקבות גילויים של צלבי קרס ברחבי מיאמי ביץ'. יחידת פשעי השנאה תבחן את האישומים נגד העצור ותגיע להחלטות", הודיע התובעת המחוזית של מיאמי דייד, קתרין פרננדז רונדל. במשטרה ציינו כי צלבי הקרס נמצאו בכמה אזורים ליד בתי כנסת וליד ביתה של משפחה יהודיה. בכמה מהפעמים קנה הוסיף את המילה "מוות", ובאחרים את המילים "להרוג את היהודים".

קנה הועבר למתקן המעצר טרנר גילפורד נייט, ונקבעה לו ערבות בגובה של 35 אלף דולר. עם זאת, מאוחר יותר גובה הערבות שלו זינק ל-120 אלף דולר, ובמידה ויצליח לשלם את הערבות, הוא יהיה מחויב באזיק עם משדר GPS ולהישאר במעצר בית.

"זה נוראי, אני שמחה שתפסו אותו", אמרה יוסלין פרימן, תושבת האזור. תושבת אחרת, סנדרה אראס אמרה ש"זה מאוד עצוב בגלל שמיאמי ביץ' היא כזו עיר נחמדה". אחרים ניסו להבין מה גרם לקנה לזרוע בהלה בקרב הקהילה היהודית. "יכול להיות שהיתה לו התקלות לא נעימה עם יהודי, ולכן הוא מקשר את כל היהודים למשהו רע", אמר דוב גורביץ, תושב האזור, "יכול להיות שזה בגלל חוסר בחינוך. זה יכול להיגרם מהרבה סיבות. בכנות, הרבה פעמים מדובר במחלת נפש או חוסר חינוך".

 

החשוד במעשה, וויליאם סאליבן בן ה-21 (צילום: משטרת מדינת ניו יורק)

גל האנטישמיות שסוחף את ארצות הברית מסרב להירגע, ורק אתמול דיווחנו על אירוע אנטישמי מכוער שהתרחש בתחילת החודש בסופרמרקט בעיירה קטנה בניו יורק, אז שני עובדי החנות, וויליאם סאליבן בן ה-21 ושרה שבנוביץ' בת ה-18, עבדו במקרר תעשייתי במחסן של בית העסק. לפתע וללא כל התגרות, סאליבן כיבה את האור ואמר לשבנוביץ' שהיא "עכשיו בתא הגזים". רגע לפני שסגר ונעל אותה בפנים, הוא אמר לעברה, "יהודיה מסריחה".

אמה של הצעירה פנתה לפייסבוק כדי לספר על האירוע המכוער. לדבריה, "שרה פנתה לאנשי הנהלת החנות כדי לטפל באירוע החמור, אבל נאמר לה שלא לדבר על זה. הם הוציאו אותה ממחלקת הירקות בה היא עובדת במשך שנה והעבירו אותה להיות קופאית. העובד שעמד מאחורי האירוע האנטישמי אולץ להתנצל, אך הוא עדיין עובד בחנות ובמחלקת הירקות", היא כתבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE