הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש בתעשיית כלי הרכב: המחירים מזנקים, נתוני המכירות צוללים
הנתונים העגומים מצביעים על ירידה של 2.5% במכירות של מכוניות חדשות, אך נתון זה מזנק ל-5% כאשר מוציאים את הרכישות שבוצעו ע"י חברות השכרת רכב. במקביל, המחיר הממוצע של מכונית חדשה עומד על 33 אלף דולר, עלייה של כאלף דולר במהלך שנה אחת בלבד

קצב מכירת המכוניות ברבעון הראשון של שנת 2019 חווה בירידה חדה, וזאת על רקע גל ההתייקרות של כמעט כל סוגי כלי הרכב, כך על פי נתונים שנאספו ע"י J.D. Power ו-LMC Automotive, שתי חברות מובילות בתחום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחירים עולים והמכירות בירידה. אין פלא שרבים פונים לשוק המכוניות המשומשות (צילום: Getty Images)

 

הרבעון יסתיים באופן רשמי רק ביום ראשון הקרוב, אך כבר עתה ברור שכ-4 מיליון כלי רכב חדשים נרכשו במהלך תקופה זו, ירידה של 2.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכירות "קמעונאיות" (רכבים שנמכרים לגופים פרטיים בלבד ולא לחברת השכרת רכב) צפויות לחוות ירידה של כ-5% ל-2.9 מיליון רכבים.

תומאס קינג, סמנכ"ל חטיבת האנליסטים ב-J.D. Power, חושש מהמגמה שעליה מצביעים הנתונים: "זו הוכחה נוספת שגובה המכירות בשוק המכוניות השני בגודלו בעולם רק הולך ויורד. אסור לשכוח שלפני כמה שנים, כשסוף סוף ארה"ב יצאה מהמשבר הכלכלי שפקד אותה, נתוני המכירות הגיעו לשיאים חדשים", הוא אמר.

אומנם ישנה ירידה חדה במכירות הרכבים, בייחוד הזולים יותר, אך במקביל ישנם עדיין לא מעט נהגים שמוכנים לשלם סכומים גדולים בעבור מכוניותיהם. הוכחה לכך ניתנה בירידה המתמדת במכירות של מכוניות שמחירן עד 25 אלף דולר. על פי קינג, קטגוריה זו צפויה לחוות ירידה של 12% בקצב המכירות. ומאידך, המחיר הממוצע של מכונית חדשה שנמכרה במהלך הרבעון צפוי להיות 33,319 דולר. לשם השוואה, הנתון המקביל ברבעון הראשון של 2018 עמד על 32 אלף דולר.

ג'ף שוסטר, בכיר ב-LMC Automotive, סבור שהמגמה תביא לכך שפחות נהגים, בייחוד ממעמד הביניים, יוכלו לרכוש מכוניות חדשות, ועל כן הם יפנו לשוק המכוניות המשומשות. "ההחלטה של יו"ר הבנק הפדרלי לשמר את גובה הריבית עשויה לסייע למי שמבקש לרכוש מכונית חדשה", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE