הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפי לשיבושים ב-LAX בעקבות תרגיל ביטחוני רחב היקף
שש שנים לאחר שחמוש פתח באש בנמל התעופה והרג סוכן TSA, השבוע יתקיים תרגיל גדול שידמה אירוע ירי פעיל. 12 סוכנויות וגופי אכיפת חוק ישתתפו בתרגיל, ששיאו יגיע בערב יום רביעי. מספר דרכי גישה ייחסמו, אך תנועת המטוסים לא אמורה להיות מושפעת

כ-300 שוטרים ומתנדבים ישתתפו השבוע בתרגיל שאמור לדמות אירוע של יורה פעיל בתוך נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס, LAX.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טרמינל 4 בו ידמו אירוע ירי פעיל (צילום: Shutterstock)

 

התרגיל יתקיים היום ומחר (שלישי ורביעי) בין השעות 3:00 אחר הצהריים ל-11:00 בלילה, כך על פי סניף LAX של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית. בקה דוטן, דוברת נמל התעופה, מסרה שהתרגיל לא אמור להשפיע על התנועה האווירית, אך מספר כבישים ודרכי גישה נוספים באזור השדה ייסגרו לטובת התרגיל, דבר שעלול לגרום לשיבושים קלים בהגעה ויציאה מן המקום. "התרגיל לא יתקיים בתוך הטרמינלים והנוסעים לא אמורים להרגיש בו", היא אמרה.

מדובר באחד התרגילים היותר גדולים שידע נמל תעופה בארה"ב בשנים האחרונות, שכן לא פחות מ-12 סוכנויות וגופי אכיפת חוק צפויים להשתתף בתרגיל. שיאו יגיע ביום רביעי כאשר אזור בטרמינל 4 ידמו אירוע של ירי בסמוך לשער העלייה למטוס. ככל הנראה, LAX לא נבחר במקרה כמקום בו יערך התרגיל. כזכור, ב-2013 הצליח חמוש לירות לעבר אנשי האבטחה ולהרוג את ג'ררדו הרננדס, שוטר ב-TSA. הרננדס הפך להרוג הראשון בקרב ה-TSA מאז שהגוף הוקם בעקבות פיגועי ה-9/11. LAX הוא גם המקום שבו חמוש מצרי פתח באש לעבר נוסעי אל על בשנת 2002, אירוע שהסתיים במותם של שני ישראלים.

 

נמל התעופה הבינלאומי LAX (צילום: Shutterstock)

האירוע גרם לכאוס מוחלט ב-LAX, ואלפי נוסעים פונו מהטרמינלים אל רחבת המטוסים. דוח שחובר לאחר האירוע הצביע על בעיות של תיאום וקשר בין הגורמים השונים, דבר שככל הנראה סלל את הדרך לקיום התרגיל היום ומחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE